vineri, 7 august 2009

Edere oportet, ut vivas, non vivere ut edas (Cicero) - Trebuie să mănânci ca să trăieşti, nu să trăieşti ca să mănânci.

Este parca desprins din realitatea tipic romaneasca aceasta cugetare, uitati-va in jur si veti constata cat de multi traiasc doar sa manance, ii intereseaza doar gratarele ingurgitate, berile care le-a potolit setea, mancarea gatita care ii face sa nu se mai poata ridica de pe scaune dar a fost buna si cum se calauzesc dupa sloganul "mai bine sa-ti fie rau decat sa-ti para rau", chiar daca apoi iau medicamente de digestie, si in final kilogramele care nu ii deranjeaza pentru ca e un simbol al bunastarii daca le dau burtiile si slaninile pe afara, o duc bine pentru ca au ce manca si nu mai conteaza altceva.
Nu are rost sa ma repet ca asta e societatea pe care o meritam pentru ca de la OTV si alte posturi la care isi fac siesta romanii ahtiati dupa scandal, durere si compatimire, dar toate durerile se ung cu o masa copioasa si cu o cugetare inteligenta "nu ne marge asa de rau pana cand mancam atat de bine", rasuna vaile de manele la maxim si e un fum de nu mai poti spune ca mergi la aer curat dar le e bine, se simt in largul lor folosind un limbaj de maxim 100 de cuvinte pentru ca mai multe nu cunosc iar daca cineva incearca sa discute ceva mai elevat e considerat un idiot care isi pierde timpul degeaba si nu stie care mai sunt subiectele tari de la stiri, daca au mai gasit vreo crima fara autor sau cine isi mai arata silicoanele prin presa infecta de pe tarabe.
Dar toate acestea te face sa apreciezi si mai mult acele putine persoane care sunt intradevar de o certa valoare, greu de gasit precum diamantele in africa, iar tot in acelasi fel arunci toata pleava din jur si le pretuiesti la adevarata lor valoare. Eu am facut intradevar curatenie, am inlaturat toata pleava care ma inconjura si am pastrat in jur doar acele diamande mai mult sau mai putin slefuite, dar de o certa valoare morala si intelectuala. Nu mai pot face fata unor discutii inculte care se tot tin in anumite cercuri si mai nou imi gasesc repede alceva mai bun de facut si ma retrag subtil.
Dar inca nu am ajuns la acel nivel sa ii pot intelege pe cei care se complac in anumite cercuri si situatii doar de dragul sau de mila cuiva, fara sa isi dea seama ca viata e atat de scurta incat nu ai timp de experimente si teste care apoi sa le folosesti intr-o alta viata, in care sa faci intradevar ceea ce vrei tu sa faci cu adevarat. Pot doar sa ii compatimesc si sa le urez sa se trezesca cat mai repede la realitate si sa isi dea seama ca doar ce vor ei conteaza si nu ce vor altii, iar mastile nu folosesc decat in societatea care nu-i intereseaza, la o conversatie cu ei insisi e mai bine sa nu se minta frumos sau sa pozeze in cel mai tare din parcare si de fapt parcarea e goala.

2 comentarii:

  1. Sunt pe deplin de acord cu tine si trebuie sa spun ca si eu am cam facut curatenie in jurul meu; totusi, este trist ca am ramas doar cu un numar foarte mic de persoane.
    Te inteleg perfect si cu retragerea subtila dintr-un "peisaj" populat de tot felul de indivizi si individe "cool" (probabil in jurul tau roiau mult mai multi decat in jurul meu); eu am gasit ca refugiu natura, indiferent daca este vorba de pescuit, plimbat, catarat, jucat volei sau fotbal etc. Important este ca acolo ma simt bine si, in acelasi timp, nu vad acei ochi iscoditori care imi comenteaza tinuta, coafura, pantofii sau cate si mai cate.
    Imi lipsesc si mie discutiile despre carti, filme, cultura, insa, prin natura meseriei mele, eu inca mai am parte de oameni de calitate alaturi de care sa ma simt eu insumi. Imi pare rau pentru gustul amar pe care am observat ca ti-l lasa, din ce in ce mai mult, societatea contemporana. Poate ca, intr-adevar, ne-am nascut in secolul gresit.

    RăspundețiȘtergere
  2. Poate suntem noi niste neadaptati, ar spune unii, dar cand ai norocul si descoperi ca mai sunt si persoane pe aceeasi lungime de unda, intelegi de fapt ca multi nu au evoluat si de aceea sunt aceste discrepante.
    Concluzia mea : mai bine putini dar buni decat multi si degeaba.

    RăspundețiȘtergere