luni, 19 octombrie 2009

Amor vincit omnia - Dragostea invinge totul

da, invinge orice, suna extraordinar de frumos si este intradevar o realitate dar in acelasi timp poate sa si distruga orice, daca e dragostea pentru sine, narcisistul din tine.
 Termenul "narcisist" provine de la personajul mitic grec, Narcis,care s-a indragostit de propria reflectie in oglinda, iar conform DEX: NARCISÍSM - admiratie si dragoste exagerata fata de propria persoana fizica, care constituie adesea o stare patologica. Nu vreau sa dau lectii, dar . . .
In general, poate pentru ca vine de la un personaj masculin, barbatii sunt cei care sunt considerati narcisisti si asta pentru ca multa lume confunda narcisismul cu ingrijirea personala. Faptul ca te intretii (de ce ar avea doar femeile acesta "obligatie" sau "drept"?) si ai grija de imaginea ta nu cred ca tine neaparat de narcisism. Parerile sunt impartite, dar in majoritatea cazurilor unde este dezbatut si argumentat termenul de narcisist se da exemplu un barbat care se aranjeaza, sta mult in oglinda, se imbraca bine, isi intretine corpul, si doar la sfarsit "se pune punctul pe i" si se defineste ca fiind persoana care se iubeste pe sine mai mult decat orice. Oare suntem inca in epoca in care se considera ca femeia trebuie sa fie frumoasa, aranjata, stilata, iar barbatul doar putin mai frumos decat dracul?
Narcisismul este intradevar o stare patologica de care multi suferim si nici macar nu ne dam seama iar astfel e si mai greu sa scapam de el, poate de aceea este considerat atat de greu de tratat. Dragostea invinge totul, iar dragostea de sine poate invinge o iubire sincera pentru o persoana in care narcisismul din noi ne cere sa ne vedem pe noi insine si sa incercam sa o schimbam dupa propriul eu.
Am citit pe blogul lui Chirila un citat care ma facut sa-mi pun cateva intrebari si ma impins sa scriu acest post, daca nu l-ati citit, puneti-va si voi mintea la contributie :
"Am gasit. Stiu. Secretul este sa iubesti un om pentru tot ce nu iti poate oferi. De-abia atunci nu te vei iubi pe tine in el. De-abia atunci el nu-ti va fi oglinda si vei privi cu adevarat in sufletul lui. Da, sunt neputincios, caci niciodata n-am stiut sa sparg oglinzi. Mi-a fost teama c-am sa ma omor."
. . . . . . . . . . . . .

4 comentarii:

  1. Iubirea o fi având multe feţe, dar întotdeauna mă gândesc la ea ca fiind îndreptată asupra altcuiva decât asupra propriei persoane. Astfel, iubirea, în orice ipostază, nu are nimic rău în ea.

    RăspundețiȘtergere
  2. sa ma iubesc pe mine insumi sau sa il iubesc pe 'el'? acel el care este total opusul meu. acel el care ma lasa singura sa aleg. acel el care este aici dar totusi acolo. chiar si asa, il aleg pe el, acel el pe care il urasc iubind..

    RăspundețiȘtergere
  3. @MIMA
    sa-l iubesti neconditionat, ce are daca e exact opusul tau. Partea cu alesul ma depaseste ;) la asta nu ma bag pentru ca nu mi-a placut niciodata sa aleg pentru a nu regreta ulterior ca am ales gresit ;).
    Finalul comentariului mi-a placut, ai grija de tine copila.

    RăspundețiȘtergere