marți, 20 octombrie 2009

Comerciat cu principii pe timp de criza

Am dat intamplator peste un articol mai vechi ( publicat exact acum o luna ) in gandul despre principiile de neclintit ale importatorului Ferrari in Romania in selectarea clientiilor. Este un articol care loveste direct in toti parvenitii care s-au imbogatit peste noapte datorita conjuncturiilor si doresc sa epateze si isi trag un "aspirator de faima".
Filozofia comerciala Ferrari este:
- "Clientul Ferrari detine un statut inainte de a-si lua o masina de la noi, nu te poti duce cu o punga de bani in showroom ca sa-ti alegi un bolid cu care sa te remarce lumea pe sosele si nici nu cumperi o masină ca s-o dai premiu la un concurs unde participantii trebuie sa-ti cumpere mai intai produsele."
- "Desi nu avem inca o traditie, clientul roman este impatimit, cunoaste brandul, este rafinat, educat si informat in momentul in care ni se adresează, limita de varstă fiind intre 25 si 65 de ani."
- "Clientul Ferrari este un om de afaceri de succes, avocat, implicat in media, top management in multinationale, este o persoana ce reprezinta un exemplu pentru categoria din care face parte. Anterior trebuie să fi acumulat o oarecare experienta in a conduce alte masini puternice. Bineinteles ca un client trebuie sa-si permita sa poata cumpara o astfel de masina, dar banii nu sunt definitorii. Un manager de succes poate deveni client Ferrari, insa cineva care vine cu o punga de bani in showroom nu poate, daca nu este «reliable», adica daca nu are un caracter puternic, nu ne putem baza pe el si se doreste doar sa epateze prin brandul nostru. Nu vindem persoanelor care doresc sa aiba vreun beneficiu cu caracter comercial, indiferent daca este vorba de cresterea notorietatii companiei pe care o reprezinta sau a simplei sale persoane. Clientul Ferrari detine un statut inainte de a-si lua o masină de la noi."
Interesant, dar oare nu e doar o filozofie de fatada nascuta din faptul ca cei de la reprezentanta Ferrari in Romania au majorat numarul alocat de producator pentru acest an de 20 de auomobile la 25 si au contractat deja si pentru anul urmator? Nu cred deoarece ei vand si second-hand si ar putea comercializa mult mai multe in acest fel daca ar fi interesati doar de profit. Oricum cei interesati de cuparat cu plasa de bani si nu se incadreaza in tipologia cumparatorului poat sa mearga singuri in west sa o achizitioneze, nu este acesta un impediment si tocmai de aceea inca mai vedem supermasini parcate in fata blocului in care un apartament costa jumate cat masina care mai are si numere de leasing.
De fapt la fel a fost refuzat Becali de cei de la DaimlerChrysler cad a vrut sa-si cumpere Maybach-ul si l-a cumparat ulterior din germania, parca au stiut ca o sa-l repare cu ranga si filmuletul va face inconjorul lumii.
Iar daca doritorii sunt atat de ingusti ca si cel din filmuletul de mai jos mai bine isi cumpara un Lastun ca oricum e de "colectie" si pe cale de disparitie ca nu am mai vazut de ani de zile unul, sau o alta masina cu care sa faca drifturi la boxe in loc sa mearga pe circuit:

4 comentarii:

  1. Ca sa poti sa vinzi in Romania, trebuie sa spui ca nu orcine poate sa cumpere!
    Si uite asa o sa vinzi la tot cocalarul de pe dorobanti

    RăspundețiȘtergere
  2. Ferrari e una dintre companiile cu un brand si un capital de brand solid. Nu cred ca poate fi vorba despre o simpla fatada.parerea mea e ca reprezentantii Ferrari au inceput sa realizeze faptul ca toti cocalarii care se afiseaza cu masini purtand marca lor sunt o lovitura grea in imaginea firmei. Din compania ce face produse high-class, la care au acces consumatorii rafinati mai au putin si capata reputatia unei companii de duzina.Asadar in declaratia lor eu vad o strategie de marketing bine realizata si avand ca menire reabilitarea imaginii si reconfirmarea caracteristicilor segmentului tinta pe care se axeaza.

    RăspundețiȘtergere
  3. Dane nu pot fi de acord cu tine deoarece cunosc bine istorioara din finalul postului cu Maybach-ul lui Jiji si e foarte adevarata. Petronela are dreptate cu imaginea brandului care intradevar are de suferit mai nou in Romania pentru ca cei care au banii in plasa se pot duce linistiti in west sa-si ia Ferrari-ul si sa dea ture prin centrul oraselor (nu sunt numai in Bucuresit parveniti), iar riscul de a deveni ca si BMW-ul masina manelistilor e mult prea mare.

    RăspundețiȘtergere
  4. Fac abstractie de la subiect pentru cateva cuvinte si iti multumesc pentru interesul prezentat, fata de nimic :)

    Am vazut ca esti din Sighisoara. Am gasit o casuta draguta pentru revelion + ca am inteles ca e tare fain pe acolo. Hihi...

    O seara frumoasa Adrian si te mai astept "pe la mine" ;)

    RăspundețiȘtergere