luni, 16 noiembrie 2009

Am uitat !

"Ia lecitina !" - e replica mea preferata la ceea ce mai toti patim mai rar sau mai des, asta e, uitam.
Cu totii uitam, de obicei chestii care nu sunt foarte importante pentru noi si atunci cream frustrari celorlalti pentru care era ceva important, sau chiar si lucruri importante pentru noi si atunci suntem frustrati de ideea cum am putut uita ceva atat de important. Asta eu consider ceva legat de cotidian, de miile de chestii care iti trec prin cap in cursul zilei si prins cu toate se poate intampla.
E mult mai sensibil subiectul legat de ceea ce nu uitam, de anumite amintiri care ne par atat de vii tot timpul vietii si in nici un mod nu reusim sa le dam uitarii desi am dori cu ardoare asta. Acestea au diferite forme, de la intamplari la persoane sau de la cuvinte la locatii ... samd , iar daca le-am face un recensamant am fi surprinsi s-a constatam ca in cazul in care ne-ar pune cineva nu am rusi sa invatam atata nici in mai multe vieti si totusi ele sunt imnagazinate si revin obsesiv si nu mai pleaca parca niciodata. Oare nu era mai bine sa avem si noi un buton "delete"? Dar si asa poate le mai gaseam printr-un "recycle bin" sau pe altundeva, oricum ramaneau si se mai puteau folosii.
Cel mai simplu era cu un burete umed, cu care sa stergem tabla si cand aceasta se usuca este curata si nu mai ramane nici macar o urma din ceea ce poate de mii de ori a fost scris pe ea. Eu sincer mi-as dori un asemenea burete, doar pentru cateva chestii mai .............

34 de comentarii:

  1. Depinde ... ce ai uitat! Sau pe cine! ;)
    P.S.
    Frustration? No way! Life goes on, isn't it?

    RăspundețiȘtergere
  2. Revin:
    Mda, tabla ar ramane, vizibil, curata! Dar, la burete te-ai gandit? :(
    Merita sa-l incarcam pe el cu cateva chestii mai .......?
    P.S.
    Buretele ar putea fi constiinta cuiva! :-/

    RăspundețiȘtergere
  3. @Gabrielle
    Nu ma refer ca am uitat ceva anume, ci in general la orice se poate uita, iar frustrariile exista si la oameni care nu vor sa recunoasca.
    Iar abordarea cu buretele constiinta cuiva mi se pare interesanta dar nu inteleg legatura si as fi recunoscator daca ai dezvolta ideea.

    RăspundețiȘtergere
  4. A spus cineva "Recycle Bin"? ..... :)
    Pe subiectul articolului asta m-am chinuit un blog intreg. Sa poti reusi asa ceva trebuie sa ajungi putin dincolo...Cu trecerea timpului astfel de amintiri se aduna si sunt atat de multe incat nu se mai identifica. Se pierd intre ele si nu te mai deranjeaza.

    RăspundețiȘtergere
  5. Asta cu uitatul e complicată.Uitarea are utilitatea ei, eliberând memoria de lucrurile inutile sau neinteresante.Asta scrie în cărţi.În realitate, constatăm că deţinem o cantitate mare de "balast" în memorie, dar uităm alte chestii importante.Cine face sortarea asta? m-am întrebat întotdeauna.Cum n-am înţeles nici după ce reguli se face.Reguli care nu depind de noi.

    RăspundețiȘtergere
  6. Adrian, amintirile te definesc, iti contureaza caracterul, datorita lor ajungi la sfarsitul vietii cine esti, din ele poti sa inveti multe, e adevarat ca tot ele te pot face sa clachezi.
    Eu nu as vrea sa pot sa sterg cu buretele nimic, nici macar ceea ce vreau sa uit, nu trebuie sa uiti, trebuie sa le pastrezi vii, ca altadata sa nu mai faci, sau sa sti cum sa faci.

    RăspundețiȘtergere
  7. @Weekwnder
    am sa iti rasfoiesc blogul si poate gasesc si eu raspunsul la cateva din intrebariile care imi bantuie existenta ... si asta sper pana ajung "doncolo" ... normal raspunsurile la unele din intrebari ;).
    Trecerea timpului e ireversibila, se pare, dar amintirile de care spuneam eu nu se combina niciodata, ele nu se altereaza decat atunci cand devenim senili (pentru cei norocosi sau nu ca vor ajunge atat de departe) si poate si atunci in anumite momente de luciditate ele te vor influenta ... nu spun ca pozitiv sau negativ asta e alt subiect.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Sebra
    nu stiu daca as vrea sa fac regulile uitarii pentru ca poate as gresi (e omenesc) si as considera "balast" si ceea ce as avea nevoie mai tarziu, iar chestia cu "elibarearea spatiului" mi se pare trasa de par, deoarece se stie ca folosim foarte putin din capacitatea creierului.
    Dar sti cum e cu dorintele :), un burete mic pentru "ceva" de sters tot mi-as dori ;), asa putin.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Dan
    Ai perfecta dreptate ca experienta si tot ceea ce dobandesti in timp te implineste si te defineste, si poate e bine sa nu uiti anumite chestii de care intradevar nu vrei sa-ti amintesti dar ele dar au caracter definitoriu in evolutia ta, dar unele pot deveni prea apasatoare pentru unii (poate intr-un alt post despre unii amici si cunostinte) si pentru ei era mult mai bine daca se inventa buretele.

    RăspundețiȘtergere
  10. ma duc la sovata ca sa-l vad pe tata.....e tare!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Atunci cand ma intereseaza ceva ori cineva, nu uit mai nimic. Cu restul nu prea imi incarc memoria, si-asa nu stiu cati RAM-i are. :)) Dar, nici asa nu e bine. Pentru ca, neuitand, detectez rapid ca un copoi, orice minciuna. Si pe astea... le urasc!
    Am descoperit recent niste minciunele. Probabil se voiau nevinovate, inlocuitor pentru diplomatie. Oricum urasc minciuna, indiferent de motivele ei. Nu-i asa ca am comentat la subiect? :)) Toate bune, Adrian.

    RăspundețiȘtergere
  12. nici nu este bine sa tii minte toate lucrurile, vine vremea cand o sa iti dai seama ca totul este inutil pentru sufletul tau, pentru minte...

    app de lecitina...ms ca mi-ai adus aminte ca trebuie sa imi iua 2 tuburi...:)) vine stresiunea...:))

    RăspundețiȘtergere
  13. @Dediu Nicolae
    E o vorba veche printre cei care mergeau la Sovata, acum am vazut ca erai la Sovata la campionatul se sah.

    RăspundețiȘtergere
  14. @Ada
    Poti comenta ce vrei, nu e obligatoriu la subiect, iar eu am inteles ce spui tu si imi imaginez si minciunelele lipsite de diplomatie, dar politica e sora cu minciunica asa ca ... Frustrant e cand minciunelele politice cresc si cresc si nu se mai opresc ;).

    RăspundețiȘtergere
  15. @Deea
    ai grija la lecitina, eu nu stiu cum e ca nu am luat niciodata dar cred ca e ca apa sfintita nici n`ajuta nici nu strica ;).
    Bafta la stresiune :).

    RăspundețiȘtergere
  16. Eu am uitat să fiu fericită. Asta este condamnabil. Recunosc. :D

    RăspundețiȘtergere
  17. @Gabriela
    asta e singurul lucru care nu trebuie sa-l uitam, mai sti de la "Singuratatea florilor" :
    "Sa traim si sa fim fericiti, ca fericirea este prima datorie a omului, ... iar nefericirea ... cel mai mare pacat al sau."
    ;) asta nu trebuie sa starga buretele niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  18. Eu, unul, prefer sa nu pot sa uit, suntem, pana la urma, o suma de amintiri ce ne definesc ca pe un intreg, cu parti mai bune sau mai rele. Normal ca uit, e-n firea noastra, dar ce m-as face fara amintirile frumoase? Pana la urma, viata si firea umana, sau natura umana, daca vrei, sunt bune, asa cum sunt ele. Cred.

    RăspundețiȘtergere
  19. Buna domnul adrian,as fi incantat daca ati fi unul din cei 100 de autori al "proiectului" 100 Ro.Imi place cum scrieti si consider ca genul asta de articole si-ar avea locul pe blog.Trimiteti-mi o adresa de e-mail prin formularul din blog si va voi trimite o invitatie de publisher pe 100 Ro.Bafta si va astept!(P.S. ati fi al 4 lea autor din judetul Mures,impreuna cu creatorul blogului,adica eu)

    RăspundețiȘtergere
  20. @Teo
    Te inteleg, dar ceva asa micut de tot nu vrei sa uiti si totusi nu poti?

    RăspundețiȘtergere
  21. @100.Ro
    Sunt onorat de invitatia facuta, o sa-i dau curs dar nu pot promite ca voi scrie acolo si nu aici, eventual o sa public posturile mele mai vechi sau si aici si aculo acelasi lucru, desi o sa se dezvolte discutii diferite pe ambele bloguri, dar o sa vedem cum facem, incercarea moarte n-are.
    Iar pe blog nu trebuie sa ne adresam cu domnul sau cu doamna, stiu, e politicos dar aici nu cred ca ne domnim, aici suntem bloggeri si atat, cred eu.

    RăspundețiȘtergere
  22. Un simplu burete ,umed sau nu ...nu cred ca ar sterge acel ceva care vrei tu sa-l stergi.Daca stai bine si te gandesti , acea creta cu care scrii pe o tabla este stearsa,dar oricat de bune ai spala buretele tot mai raman urme,dare de creta.
    Se spune ca timpul ne face sa uitam ...nu prea cred in chestia asta .
    Imi aduc aminte de o replica din filmul"Propunere indecenta" si anume: "I was thinking that I could forget what we did. I thought we were invincible. But now I know that the things that people in love do to each other they will always remember. And if they stay together, it’s not because they forget, but because they forgive."

    RăspundețiȘtergere
  23. @Mika
    ceea ce spui tu pare o definite a replici mult uzitate "te iert dar nu pot sa uit", intradevar, timpul perimeaza dar nu orice, iar aceasta cu iertatul si ne-uitatul mie imi suna mai mult a amenintare decat a intelegere ;).

    RăspundețiȘtergere
  24. Nu este vorba despre vreo anenintare...ci doar de un adevar.Sunt lucruri pe care oricat am dorii sa le uitam nu putem.Incercam si poate reusim sa mergem mai departe pentru ca iertam sau pur si simplu ...acceptam,dar nu uitam ;) .
    Cum ai spus si tu in blog ...uitam doar ceea ce nu pare interesant pentru noi ...mie imi place sa spun : uit ceea ce nu are tangenta cu mine sau ceea ce nu ma "atinge".

    RăspundețiȘtergere
  25. @Mika
    foarte corect, uiti ceea ce nu te "atinge", dar chestia aia cu iertatul si ne-uitatul tot a repros imi suna daca e spusa complet, e mai simplu sa ti se spuna "te-am iertat" si basta, dar daca adauga si restul deja nu mai e doar iertat, se exprima si in semnal de alarma ;), care pare o forma discreta de amenintare.

    RăspundețiȘtergere
  26. Ok ...ca sa nu intelegi ceea ce vrei ,ci ceea ce am spus eu .Acel citat din film era o concluzie a celor intamplate "Si daca ei raman impreuna ,nu este pentru ca uita, ci...pentru ca iarta".
    ERA O CONCLUZIE.
    Daca cineva mi-ar spune "te iert, dar nu te uit" ,ca si tine as considera-o amenintare.
    Lamurit acuma ceea ce am vrut sa spun?

    RăspundețiȘtergere
  27. @Mika
    eu am inteles asta de la inceput, iar tocmai pentru a face diferenta intre situatii am incercat sa detaliez subiectul, nu am vrut sa-ti rastalmacesc cuvintele ;).

    RăspundețiȘtergere
  28. Rasuflu usurata, :D ca ai inteles. ;)

    RăspundețiȘtergere
  29. Ba da, Adi, dar momentele penibile ma fac sa mai rosesc din cand in cand, si zau ca nu imi strica. Cat despre cele urate sau dureroase, mi-aduc aminte, insistent, ca sunt uman, si ca ma doare, ca sufletul inca nu mi-a murit si-atunci renasc, mai puternic, cred. Sau sper.

    RăspundețiȘtergere
  30. @Teo
    Ce imi spui tu e ceva de genul "orice picior in fund e un pas inainte" si atunci renasti din propria cenusa precum pasarea phoenix. Si eu am invatat in timp sa vad, cat pot de mult, doar partea plina a paharului ;).

    RăspundețiȘtergere
  31. Si daca uiti sa iei Leticina?:))
    In alta ordine de idei, Dan Ciulea a spus foarte bine.
    Depinde de mentalitate si societatea care te-a format(sau nu), experientele anterioare poti sa le consideri date de Dumnezeu, de Satana, sau pur si simplu consecinte ale alegerilor tale. Eu merg pe ultima varianta. O situatie este neutra. Devine negativa sau pozitiva in functie de judecata pe care i-o dai. E normal sa fie asa, din moment ce traim intr-o lume relitiva. Ideea de baza a vietii, cred eu, este de a experimenta relativul pentru a simti absolutul. (suntem creati dupa chipul si asemanarea lui Dumnezeu, cu liber arbitru). A experimenta inseamna a trai si a face alegeri, a ne creea propria realitate, nu? Pana la urma, ideea este sa te cunosti, ca sa poti evolua,si cum altfel mai bine, daca nu, realizand din experiente ce vrei si ce nu mai vrei sa fii. Pentru asta e bun trecutul si amintirea lui. Pentru a invata despre tine. Atat. Eu cred ca aceasta stergere cu buretele ar trebui sa se refere la refuzul de a mai TRAI in trecut. De a savura prezentul si de a creea un nou trecut pe baza a ceea ce ai invatat.

    RăspundețiȘtergere
  32. @Lili’s Antiques Coffee
    eu nu am luat si nici nu am nevoie de Lecitina, imi raman prea multe prin cap si mi-e frica sa nu ramana mai multe :)))))).
    In cealalta ordine de idei, sunt de acord ca situatia e neutra si prin judecata noastra ii dam valente pozitive sau negative. Chestiunea cu relativitatea lumii e cam discutabila, eu cred ca tine de gradul de cultura si intelegere, nu de hazard, iar experimentarea nu duce intotdeuna la tinta dorita. Toti cred ca incercam sa ne cunoastem dar nu reusim in totalitate niciodata, iar in ce privesc alegerile sunt cazuri in care suntem uimiti de ceea ce alegem pana la urma indiferent de experientele trecutului. Trecutul are un cuvant de spus dar nu e hotarator in alegerea prezentului, si ai perfecta dreptate cu buretele si scopul lui de fapt.

    RăspundețiȘtergere
  33. Ma refeream la relativitate in ideea in care nu iti dai seama de alb daca nu ai vazut negru. Daca toti am incerca, macar, sa ne cunoastem, am fi la un alt nivel. Din pacate, multi habar nu au de ce traiesc, stiu de un Dumnezeu care ii bate cu bota daca nu fac frumos la biserica samd.
    Referitor la alegeri, sa gresesti odata e uman, sa gresesti de doua ori aceeasi greseala e prostie. Pana la urma tine totul de gradul de cultura. Depinde ce fel de cultura.

    RăspundețiȘtergere
  34. @Lili
    daca fiecare ar incerca sa gandesca putin, asa cum spui si tu, poate intuii albul sau negru indiferent daca a mai vazut una din cele doua tonuri vreodata in situatia data.
    pe tru partea cu gresitul pot doar sa adaug :
    Errare humanum est sed perseverare diabolicum (Seneca) - A gresi e omenesc, dar a persevera (in greseli) este diabolic.

    RăspundețiȘtergere