duminică, 15 noiembrie 2009

Dubito ergo cogito, cogito ergo sum - Ma indoiesc, deci cuget; cuget, deci exist

E oare suficient sa cugetam ca sa existam?
Omul prin natura lui este plin de talente si ca sa putem vedea asta e simplu sa dam o raita pe bloguri si o sa gasim nenumarate talente, si acum nu fac misto. De la fotografii superbe la picturi ale unor artisti care isi pun pe blog operele, de la cei care scriu poezii si pana la cei care scriu proza si mici satire cu care ne inveselesc noua clipele petrecute in aceasta lume, mai mult sau mai putin virtuala.
Acestia sunt niste oameni intradevar fericiti si pot sa spun asta deoarece si-au descoperit talentul cu care au fost inzestrati. Nu cred ca exista o persoana in aceasta lume care sa nu fie talentat dar cel mai greu lucru pentru fiecare este sa si-l descopere si apoi sa-l cultive. Eu de cand eram mic visam sa devin artist, nu mai conta in ce, dar inca pana la aceasta ora nu am reusit sa imi descopar talentul la alt ceva in afara de ............, mai bine ma abtin sa nu va schimbati parerea despre mine, dar depun eforturi si sper cat de curand sa imi descopar cel putin unul :).
Din pacate atat de multe talente irosite sau nedescoperite sau si mai rau ingnorate, si pentru asta o sa va pun sa ascultati o piesa si va spun ca aceasta voce feminina nu mai canta azi pentru ca sa plictisit de prostitutia muzicala de la noi, are ceva premii la festivale internationale dar degeaba se pare :



Asa ca nu pot decat sa va recomand un film A Bronx Tale  cu evolutia unui pici de noua ani intr-o lume plina de tentatii in care trebuie sa ai si noroc, iar cugetarea lui de final e sa nu-ti risipesti talentul daca aveti timp vizionare placuta ;).

33 de comentarii:

  1. Cred că fiecare din noi,a visat să ajungă un artist.Dar adevărat e şi faptul că talentul trebuie descoperit şi cultivat.
    Spune-ne care e talentul tău secret,oricum nu ne vom schimba părerea despre tine..adică nu în sensul rău :)
    Cine cântă melodia?Sunt cam varză la aşa ceva :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Abia atunci poti spune ca ai castigat, cand, dupa ce ti=ai descoperit talentul nativ, ajungi sa il cultivi, sa faci din el un modus vivendi, pana intr-atat incat sa transpire prin toti porii vietii tale de profan.

    RăspundețiȘtergere
  3. eu nu cred ca fiecare om e talentat... talentul e ceva... adica hai sa iti explic cum vad eu.
    Faptul ca o persoana stie sa ciopleasca in lemn, si are cateva sculpturi ... nu e neaparat talentat, e mai mult un om care se "pricepe", in schimb Brancusi... da el e un talent... sa sti ca in arta (indiferent ca e audio sau vizuala) daca nu esti numaru 1 nu prea conteaza... nu zic sa fi numarul 1 in lume, dar sa fi numaru unu intr-o regiune m ai mare(nu la tine in parcare, cand parcarea e goala), prin urmare nu cred ca un artist e fericit...

    RăspundețiȘtergere
  4. buna.nu mi se pare corect sa spui ca iti sterg comentariile de pe blogul meu in conditiile in care cel despre care vorbesti a aparut pe blog in ziua in care l-ai lasat...am aprobat absolut toate comentariile corecte dpdv gramatical pe care le-am primit,inclusiv pe cele in care mi s-a spus ca ma insel...verifica te rog

    RăspundețiȘtergere
  5. @Sebra
    cat de bine si frumos e sa fisezi, iar daca unul din miile de vise prinde si putin contur atunci te poti declara o persoana norocoasa.
    Raluca Ciocarlan se numeste cea care canta impreuna cu Directia5, e piesa lor si am ascultat-o in ambele variante, cu si fara voce feminina, dar incomparabil varianta asta e mai buna.
    Singurul talent al meu descoperit pana acum e de a pierde vremea ;) si il tot cultiv de ceva timp si intradevar, stau tot mai prost cu timpul.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Teo
    eu nu merg atat de departe, eu vreau sa cred ca cel care isi descopera un talent si il cultiva este castigat, nu trebuie sa se ajunga la un mod de viata si mai presus de asta sunt persoane care au mai multe talente si ce fac atunci?

    RăspundețiȘtergere
  7. Adrian,

    nu știu dacă ne-am descoperit cu adevărat vreun talent... Facem încercări. Cred că e important să te desăvârșești ca Om, nu are importanță dacă excelezi într-un domeniu anume.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Dan
    Ceea ce spui tu este valabil pentru "arta" in scop comercial.
    Iti respect ideea dar imi permit sa adaug:
    Un artist desavarsit nu umbla niciodata dupa premii si recunoastere ci exact cum spune Teo cultiva acest talent si il transforma intr-un mod de viata. Nu uita ca majoritatea pictorilor nu au fost recunoscuti in timpul vietii (acum imi amintesc de o sceneta comunista de la TV cu un pictor care si-a inscenat moartea si isi vizita galeria si asculta aprecierile celor care il huleau cat timp traia) iar in arta nu se fac topuri si nu se dau locuri pentru ca "de gustibus et coloribus, non disputandum".

    RăspundețiȘtergere
  9. @Gabriela
    ai mare dreptate cu desavarsirea ca Om, iar ceea ce doresc sa adaug este ca tu esti printre cei amintiti in postul meu si "incercarea" ta e foarte reusita din punctul meu de vedere.

    RăspundețiȘtergere
  10. atata timp cat nu e cunoscut, degeaba mai are acel talent... e irost, noi restul lumii trebuie sa ne bucuram pe urma talentului sau... nu ma intereseaza ca este apreciat inainte sau dupa moartea sa... dar trebuie sa fie apreciat, si daca e apreciat doar de catre iubita lui... atunci e un om fara talent... dupa cum spuneam "priceput" eventual

    RăspundețiȘtergere
  11. @Dan
    ceea ce imi spui tu este intradevar prin prisma unei gandiri pragmatice, dar daca incercam sa ne punem putin in pielea "artistului", si nu stiu cat de mult o sa reusim asta. Eu cred ca pentru el e important doar cultivarea talantului si de fapt el traieste prin asta.
    Ca sa iau exemplul tau din primul comentariu, unul care lucreaza la o fabrica de mobila si sculpteaza ceva la numar este cum spui tu un "priceput" care are si inclinatii pentru ca nu poate oricine sa faca asta, dar daca si-ar cultiva aceasta pricepere nu se stie niciodata daca din mainile lui nu ar lua viata si obiecte de arta nu doar peise de mobilier la numar.
    De fapt asta era si scopul postului meu, de a incuraja sa ne descoperim talentele si de a le cultiva neconditionat, pentru ca orice activitate daca o incepi cu teama ca nu poti nu vei reusi niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  12. cu placere, a se pare ca am reusit sa-mi descopar talentul de mecanic de blog ;),
    o seara frumoasa si tie

    RăspundețiȘtergere
  13. Cugetarea nu te implineste. Nu este indeajuns. Cugetarea nu inseamna recunoastere artistica.

    Pentru a exista este imperativ obligatoriu sa cugeti.
    Pentru a deveni artist...trebuie sa existi si sa fi recunoscut. Pentru a fi recunoscut trebuie ca cugetarile tale sa fie auzite si de altii

    :))

    RăspundețiȘtergere
  14. @Lau
    tu ai facut legatura intre titlul postului si continutul lui, iar aproape toate comentariile au alunecat spre "artistul" din fiecare, si spre recunoasterea acestuia.
    Eu doream sa scot in evidenta ca fiecare dintre noi are resurse pe care poate nici el nu si le cunoaste iar acestea nedescoperite raman inutile, iar mai rau decat atat sunt unii care si le-au descoperit dar nu sunt recunoscuti, asa cum spui tu, dar asta nu inseamna ca nu sunt talentati. Recunoasterea publica a talentului nu intotdeuna este o certificare a acestuia si asta mai ales in zilele noastre cand cel mai important este marketingul care sta in spatele promovarii acestuia.

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu cred că descoperirea şi cultivarea unui talent,trebuie să meargă mână în mână cu recunoaşterea din partea semenilor.Faci ceva ,pentru sufletul tău...
    Desigur că sunt şi talente cultivate şi recunoscute,precum sunt şi non-talente(nu ştiu cum se scrie ăsta sau dacă e corect spus) care prin anumite mijloace de promovare ajung cu mult în faţa altora.
    (talentul meu,a fost acum,să bat câmpii :))

    RăspundețiȘtergere
  16. @Sebra
    :)))))))))
    De ce esti atat de radicala cu parerile tale? Eu sunt de acord cu tine si alea nu stiu daca sunt non-talente sau mai repede putem sa-i numim impostori cu aureola de artisti creati pe baza unor bugete mari si pentru simplul scop final banii.

    RăspundețiȘtergere
  17. Impostori,aşa cum spui tu,că nu găseam cuvântul potrivit :-P
    N-am priceput treaba cu radicalul ăla,de regulă mă prind repede,dar..o fi de la faptul că-i luni azi :|

    RăspundețiȘtergere
  18. @Sebra
    "radicalul" de luni nu e altul decat simplul fapt ca esti prea modesta si tragi singura concluzia ca ai talentul de a bate campii cand de fapt spui lucrurilor pe nume ;).

    RăspundețiȘtergere
  19. @Adrian,
    Uhh..le spun la fel şi-n real life,lucru care nu mi-a adus întotdeauna aprecieri,ba dimpotrivă :))

    RăspundețiȘtergere
  20. @Sebra
    de obicei adevarul spus in fata doare, iar multi nu stiu sa aprecieze asta. Iar ceea ce pierzi spunand adevarul nu mai conteaza, inportant e ceea ce castigi cu asta, putin dar calitativ. Esentele se pastreaza in cantitati mici ;).

    RăspundețiȘtergere
  21. @adrian aproape fiecare din noi iti da dreptate ca in ei salasluieste "monstrul" ascuns si nedescoperit de artist si odata cu ei si eu :)

    @sebra talentul nerecunoscut este ca baba virgina. Ea crede ca e cea mai pura femeie si nu intelege de ce barbatii vor sa o lase asa... :)

    RăspundețiȘtergere
  22. @Law
    :)))))))))))))))))))))))))))))))))))
    NO COMMENT!

    RăspundețiȘtergere
  23. @Law,
    Să presupunem că primeşti recunoaştere de la prieteni,familie,apropiaţi...tot babă virgină eşti? :)))))

    RăspundețiȘtergere
  24. sau mai bine doar : "Carpe diem!"; daca gandim prea mult, uitam sa traim; dar imi place citatul din Descartes; il cam motto, la mine pe blog; :)

    RăspundețiȘtergere
  25. @Malina (alias newdada)
    eu am considerat citatul propus de tine mai potrivit aici :
    http://adrianbarbat.blogspot.com/2009/10/vreme-trece-vreme-vine.html
    In postarea pe care o comentam eu indemn oamenii sa se gandeasca la ceva si nu doar sa traiasca, oricum e doar o chestiune de perceptie personala si orice schimb de pareri e constructiv si ma bucur sa avem ocazia de a schimba idei.
    Iar in ce spui tu cu genditul sa sti ca ai dreptate, se pare ca atat analizam si intoarcem pe toate fetele incat timpul zboara si tot de la noi se duce ;).

    RăspundețiȘtergere
  26. @sebra: recunoastere de la familie primesti in fiecare zi, minut, secunda...dar asta te face artist?

    Unde mai e artistul din tine daca bunica-ta de la tara zice: maica dar ce frumos ai descantat cocosu'.

    Recunostinta de artist(ca despre asta e vorba: artistul din noi-fiecare), trebuie obserbata de cineva competent pentru a fi veridica, nu?

    Ca la scoala:

    Tu faci o analiza pe text la romana: vine frate-tu(cu 10 ani mai mic) si zice: "o analiza foarte buna si completa, e de 10". Te duci la scoala zi profu de romana iti da 5 si zice: "nu ai atins esenta, nu ai priceput ideea....."

    Deci care recunostinta te face mai bun la romana?

    RăspundețiȘtergere
  27. @Adrian:
    Ceea ce spun eu, spun prin prisma fostului meu coleg de banca din liceu, si acum pastram starnse legaturi. Este un baiat care provine dintr-o familie mai saraca... Am incercat sa il ajut pe cat am putut (inclusiv ii plateam amezile, eram si noi in liceu sa facem prostii) ideea de baza e: pe el il consider artist talentat, dar nedescoperit: http://www.bar-paintings.ro (in cazul in care vrei sa vezi ce picturi face - nu te lua de site ca eu l-am facut :)) ) si datorita faptului ca nu a avut bani sa faca studii in domeniu (el a studiat, dar pe cont propriu) nu isi poate expune operele in galeriile din Romania, acum si-a trimis in spania 10 tablouri, dar la ce bun ca e talentat, daca nimeni nu poate sa se bucure de operele lui. Eu il tot tachinam sa faca vreo 10 tablouri sa sa mi le dea mie, dupa care sa se omoare, casa castig si eu ceva... sti cum se spune, un artist este recunoscut dupa ce nu mai exista :))
    BTW, am sa fac un post pe seama lui Bar Valentin

    RăspundețiȘtergere
  28. @Law,
    Cred că Adrian nu se gândea în postul lui, la recunoaşterea neapărată ca artist.
    Mai degrabă, să-ţi descoperi un talent, aşa cum am mai spus, pentru sufletul tău.

    RăspundețiȘtergere
  29. @Law & Sebra
    Eu am scris acest post pentru a invita pe toti sa gandim si sa incercam sa ne descoperim talentele si sa nu le risipim. Prima parte sa indeplinit pentru ca am inceput o discutie interesanta si am schimbat pareri si poate era si mai interesanta daca toti cei care au citit ne impartaseau gandirea lor.
    Partea cu talentele si recunoasterea lor probabil datorita discutiilor purtate la acest post o sa faca subiectul altei postari pentru ca e un subiect fierbinte si sper sa mai avem pareri si discutii iar la final sa reusim sa promovam cel putin un talent.
    Discutia despre recunoasterea talentelor e foarte delicata si personala pentru fiecere, trebuie cred eu privita prin prisma celui talentat si doar el poate sa spuna daca se considera recunoscut si cat conteaza de cine sau nu se considera recunoscut si de ce.

    RăspundețiȘtergere
  30. @Dan
    Am vazut pagina si din punctul de vedere a unui nepriceput spun ca imi plac tablourile lui si asta nu de complezenta. Am scris si in raspunsul anterior, o sa clocesc un post si despre talente nedescoperite sau mai bine spus neapreciate si unele chiar pierdute. Iar ceea ce vreau de la tine este un banner cu siteul lui si poate o sa-l promovam in blogosfera, facem si noi o fapta buna fara sa speram la ceva extraordinar, cine poate sti rezultatul?

    RăspundețiȘtergere
  31. :)
    am sa nascocesc un banner si iti dau

    RăspundețiȘtergere
  32. ca sa nu ramanem la "vorbe" am nascocit un proiect: http://www.ciulea.ro/talente-in-noapte/
    Daca ti se pare interesant, poate participi si tu. Mersi :)

    RăspundețiȘtergere