miercuri, 16 decembrie 2009

Bai, ... ma lasi ?

privesc, ... ascult, .... ce sa mai spun ... sunt siderat.
Azi doream sa scriu o povestioara despre cum imi amintesc eu de acum 20 de ani evenimentele din decembrie, dar se pare ca mi-a luat tot cheful zapada care a isterizat Romania. Toata lumea urla, se plange si da vina pe tot ce ii trece prin minte si cand colo ....... m-am uitat pe web-urile de pe partii :))))) nici de ski nu e zapada si noi am clacat. Drumurile sunt blocate, trenurile stau prin gari, lumea cade pe strada, ce sa mai spun, e haos ca de obicei in Romania la prima zapada chiar daca are doar cativa centimetri.
Sunt si cateva persoane cerebrale care au gasit explicatia haosului de pe sosele, lipsa cauciucurilor de iarna si asta e clar si foarte adevarat, dar cum noi romanii le stim pe toate, "aia de zic asta e prosti" ce-mi trebuie mie cauciucuri de iarna, autoritatiile sunt de vina ca a nins, nu? L-am auzit pe ideologul Mircea Badea (se poate intelege si idiotul, asa se numesc cei care au multe idei nu?) cu o explicatie de mitocan la ce inseamna cauciucurile de iarna si ce cretinoizi sunt cei care au spus asta. O gandire tipica pentru un increzut care are impresia ca le stie pe toate si abereaza pe teme alese, am ajuns la concluzia ca ii place sa se asculte cum abereaza. Poate ii face cadou cineva niste "sparcaieci" sa-si spele creierul si sa devina mai civilizat. Conform gandiri sale, tipic romaneasca, ........ mai bine nu mai scriu ca ma minunez de ce idiotenii a debitat.
Amvelopele de iarna, sau cauciucurile termice, se monteaza pe la inceputul lui octombrie cand deja a scazut temperatura sub 10 grade (cu plus) si exista posibilitatea de a ingheta si se poate forma polei. Nu ca la romani cand cade prima zapada se inghesuie ca la ceva pe gratis. Acestea sunt si pentru polei si pentru zapada si pentru orice suprafata care se poate intalni iarna pe sosea.
NU dau lectii nimanui, am o experienta proprie de prin 98 cand si eu spuneam ca "nemtii e prosti", ca au fite si idei cretinoide cu cauciucurile de iarna. Dupa patanie (derapaj necontrolat spre un sant pe la 80km/h) nu mai trece octombrie sa nu-mi incalt masina cu cauciucuri de iarna. Iar ca sa vedeti niste imagini dintr-o tara civilizata unde in fiecare noapte ninge un strat de 20 cm de zapada, drumurile sunt inghetate dar nu sunt ambuteiaje deoarece toti au amvelope de iarna:





iar pe Badea il lasam in infumurarea lui cretinoida sa dea lectii celor care ii asculta aberatiile limbincuriste sa le explice cum ca "cauciucurile de iarna sunt pentru frig nu pentru zapada sau polei si trebuie puse pe la -10 grade". Traim in Romania iar idiotenea atotstiutorilor ne cretinoidizeaza cu timpul.

60 de comentarii:

  1. Adrian imi spui te rog diferenta intre cauciucuri de iarna si cele de vara? In sfarsit am gasit pe cineva cine se pricepe. Eu am uitat de ele si am umblat cu cauciucuri de iarna si vara. :((
    Blonde help please!:D

    RăspundețiȘtergere
  2. @Lili
    Hai sa fac o mica diferentiere a amvelopelor, sunt de 3 feluri: de vara, de iarna si all season.
    Amvelopele de vara sunt mult mai tari decat cele de iarna, cele de iarna sunt denumite si termice deoarece au proprietatea de a se incalzi in timpul rularii si nu lasa zapada sa se lipeasca de ele si astfel sa se incarce si sa patineze. O alta diferenta majora intre ele sunt zimtii de pe crampoane, mai multi si decupati pana la marginea cramponului, daca este polei pe sosea, acestia se desfac si astfel aderenta este mult mai mare. In general este recomandat in octombrie cand deja scade temperatura sub 10 grade sa se monteze ascte cauciucuri de iarna iar primavara cand nu mai ingheata noaptea trebuie schimbate cu cele de vara deoarece se vor consuma mai repede. Vara se paoate circula cu cauciucuri de iarna, dar se consuma mai repede, dar iarna in nici un caz cu cauciucuri de vara.
    Amvelopele all season sunt un surogat, ele nu sunt bune nici iarna nici vara, dar pentru cei comozi si care nu fac multi khilometri merge.

    RăspundețiȘtergere
  3. Şi eu am trecut la gumele de iarnă. Deocmadată varianta lights, pentru pietoni:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Lasand la o parte ninsoarea, cauciucurile, ambuteiajele .... eu cred ca bietu` Mircea Badea, pe langa bun-simt, e lipsit de prieteni care sa-i spuna cat de insipid a ajuns in prostia lui ridicata la rang de noblete. Citeam ieri o postare de-a lui Oreste si , nu stiu de ce, parca ii e dedicata lui Badea . :D

    RăspundețiȘtergere
  5. @Marius Ola
    e bine pentru ca si pe trotuar sunt diverse capcane, e aproape la fel si cu masina, cum poti sa alergi in bascheti sai tenesi pe zapada ;).

    RăspundețiȘtergere
  6. @Danette
    eu il urmaresc cand am timp sa ascult ce ineptii mai debiteaza si ma distrez, iar daca asculti la radio cretinoizii care suna in emisiunea lui, e un fel de Andrei Georghe actualizat, cum il sunau aia acum ceva ani sa se injosesca doar ca sa se auda in emisiune. E o diferenta majora intre el si Oreste, Badea ramane la inaltimea de marlan care a mai citit ceva si abereaza pe teme alese, cu noroc le mai nimereste dar per total abereaza.

    RăspundețiȘtergere
  7. Conform producatorilor(de anvelope), cauciucurile de iarna se pun pe masina cand temperatura de afara a scazut sub +7 grade. Nu conteaza ca e sau nu zapada afara.

    Acum in romania(spre deosebire de alta tari), ambuteiajele au cauze multiple:
    - masina neechipata corespunzator
    - viteza neadaptata
    - oameni fricosi ce au dat examenul de permis vara
    - smecherii cu permise made Pitesti.
    - fudulia toampelor cu jeepuri(off-road) cat 2 masini ce circula in orase.

    RăspundețiȘtergere
  8. şi dacă nu mă înşel l-ai avut pe badea la blogroll.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Law
    eu niciodata in prima zi cu zapada nu ma aventurez pentru ca astept sa-si dea examenul pe zapada noii soferi si cei care au uitat cum se circula in regim de iarna. Peste doua saptamani circulatia pe acesta vreme devine ceva normal ;).
    Eu doar ma minunam de parerea unor "formatori de opinie" made in cartier, iar de aia cu Jipurile care sunt 4x4 ce sa mai vorbim, ei daca au tractiune integrala nu le mai trebuie cauciucuri de iarna cred ei ;).
    Discutia e lunga, dar tot la romanisme ajungem ;).

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Adrian - dureros e faptul ca el se afla in postura unui formator de opinie .

    RăspundețiȘtergere
  11. 1. nu inteleg de ce te uiti la idiotul de badea... eu unul nu il mai suport de cand a luat teapa aia la Gherla... de atunci toti clujenii sunt idotie, tarani, inculti.. etc.. si ma scoate din sarite... doar mitici lui sunt buni.
    2. Ai mare dreptate cu cauciucurile de iarna, in fine eu stiam de la 7 grade cu plus. Si eu mi le-am montat de acum 3-4 saptamani... anul trecut printr-o conjuctura de sitatii am luat-o in barba, si doar la prima zapada am fost sa le montez... dezastru, anul acesta am fost la timp.
    3. Te mai miri ca suntem luati prin surprindere in 15 dec. de venirea zapezii? in cluj e dezastru (pe artere mai putin principale), un singur lucru bun, 50% nu au iesit cu masina... prin urmare e liber orasul ;)

    RăspundețiȘtergere
  12. @Catalina
    nu te inseli, mai citeam aberatiile lui si de pe blog, dar mai nou ii e lene sa mai abereze, doar e vedeta. Am mai postat si mai acum ceva luni cate ceva despre aberatiile lui, asta nu insemna ca nu ma mai uit la emisiunea lui, blogul i l-am scos pentru ca nu mai scrie mai nimic pe el. Acestea nu ma opreste sa nu imi spun parerea despre el.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Danette
    da, ai perfecta dreptate. Emisiunea de la TV e una, acolo vorbeste singur, dar ascultati-l la radio, acolo il suna fanii, o sa vedeti ce inaltime au :))))))).

    RăspundețiȘtergere
  14. şi de ce te uiţi la emisiunea lui?(sunt curioasă )

    RăspundețiȘtergere
  15. @Catalina
    eu nu ma uit la emisiunea lui, la mine merge TV-ul singur tot timpul cand sunt acasa pe unul din postrile de stiri, e un fel de radio ;). Iar daca aud ceva interesan mai arunc ochii pe acolo. Daca ajung sa-i ascult emisiunea ma distrez de ce aberatii mai scoate si de lupta lui de neadaptat al societatii contra la tot ce misca.

    RăspundețiȘtergere
  16. @Danette
    acum are emisiune la radio Zu seara de pe la 17 sau 18, nu stiu exact, ascult in masina de obicei Zu asa ca ajunge si el sa abereze.

    RăspundețiȘtergere
  17. @Dan Ciulea
    1. am raspus Catalinei la intrebarea asta partial, iar in completare, este un frustrat care nu e in stare sa-si canalizeze ura fata de cine la tepuit, daca la tepuit sau a fost doar fraier si nu a stiut sa faca afaceri.
    2. 7-10, nu mai conteaza, important e sa la ai pe masina cand inghata ;)
    3. nu ma miram nici in 15 ianuarie, era la fel ;).

    RăspundețiȘtergere
  18. Eu ascult radio Zu doar dimineata . :D

    RăspundețiȘtergere
  19. @Danette
    esti fana Buzdu & Morar ? Pe aia ii ascult si eu cu placere, abereaza si ei dar cu putin bun simt ;).

    RăspundețiȘtergere
  20. Imi plac, nu la nebunie , dar imi plac...mai ales Morar. Are si un blog pe hotnews , dar a trecut ceva vreme de cand nu a mai scris .

    RăspundețiȘtergere
  21. @Danette
    si eu ii ascult cand am timp, au cel mai calitativ matinal radio in viziunea mea, este o parere strict personala ;).

    RăspundețiȘtergere
  22. Eu am fost chiar harnic, fara sa am experiente neplacute ca ale tale, si anul asta de pe la inceputul lui noiembrie mi-am incaltat masina cu cauciucuri de iarna, in numar de 4. Mai e si specia aia care isi pune astfel de gume numai pe fata, ca cica acolo e tractiunea si sa nu derapeze, de parca ruleaza pe doua roti, nu pe patru. Ce tampenie!...

    RăspundețiȘtergere
  23. @Teo
    ai punctat bine, sunt asemenea struti care isi apara doar capul, fundul poate sa plece la plimbare, ca nu e al lor ;).

    RăspundețiȘtergere
  24. Adrian ,parca nu stii ca in Romania ,intotdeauna prima zapada a dat dureri de cap .Daca a venit mai devreme de noiembrie ,autoritatile nu curatau stazile pentru ca aveau co9ntractele semnate dupa 1 noiembrie .Daca zapada a avenit mai tarziu ,iara este problema pentru ca i-a luat prin surprindere .
    Astia suntem ...
    De badea nu zic nimic ,de multe ori abereaza ,dar este unul dintre putinii care spun pe sleau ceea ce gandesc.
    Am auzit ca in viata reala este un timid ,insa la emisiunile lui se dezlantuie .:D

    RăspundețiȘtergere
  25. @Mika
    incep sa-ti raspund invers la comentariul tau, lasa legendele ca nu sunt bune, e la fel de ghiolban si in viata reala si la fel de zgarcit precum Dan Negru. Iar spusul pe sleau e una si comentariile idioate si atotstiutoare e total altceva. La el e o problema, stie sau nu el abereaza din top.
    Eu nu inteleg de ce nu invatam ca e altfel in conditii de iarna, asta e clar, iar cu masina echipata corespunzator eu nu am ramas inzapezit niciodata nici pe drumuri necuratate si superinzapezite.

    RăspundețiȘtergere
  26. Corect. Absolut corect. În loc să ne bucurăm de acest dar nesperat al naturii - adică, uite, ninge! - noi ne plângem într-una. Câtă lipsă de măsură...

    RăspundețiȘtergere
  27. @Adrian
    Se pare ca am fost"un elev bun" si mi-am invatat lectia .Ca si tine ,nu am avut probleme niciodata.

    RăspundețiȘtergere
  28. @Gabriela
    asta stim noi romanii, suntem mereu nemultumiti si asteptam tot timpul ceva de la altii fara a intreprinde ceva.

    RăspundețiȘtergere
  29. @Mika
    nota 10 cu felicitari :))), asa sunt unii mai intelepti ;).

    RăspundețiȘtergere
  30. De Badea nu zic nimic. Nu imi sta in fire sa folosesc un limbaj neadecvat domnisoarelor. Si altfel nu se poate vorbi de el decat implicand introduceri ale organelor masculine.

    Mai departe, treaba cu pregatirea DIN TIMP pentru iarna, asemeni lui Ola, eu ma pregatesc pentru incaltari anti-derapante. E cam greu, sa zic asa, avand in vedere ca noaptea ninge si ziua e un frig de ingheata, frig ce aduce automat poleiul care nu-i lasa cu picioarele pe pamant pe toti trecatorii. Fie ca imi iau portia de "fund de pamant" in vazul lumii, fie ca este intuneric si nu ma vede nimeni :D:D ori pur si simplu merg printr-o zona mai putin populata, nu exista iarna in care sa nu cad. Dar e totusi o parte hazlie in toate intamplarile acestea. Nu ma enervez pentru trei cazaturi in urma alunecarii, nici pentru autobuzul care m-a stropit ieri cu zapada neagra ("spuma" strazilor)... Ceea ce ma supara, in fond, nu sunt fenomele naturii de acest fel ci chestiile pentru care se poate face ceva - precum canalele care nu mai inghit apa si ne inundam incaltamintea la trecerea de pietoni unde pe putin o jumatate de metru este apa, ditamai balta. Asta imi displace complet. Apa aia rece la picioare o sa-mi distruga intr-o zi rinichii.

    RăspundețiȘtergere
  31. ninge,fratilor!!!
    eu stau la munte,ramanem mereu inzapeziti,dar...ninge!!!
    iarna are farmecul ei!
    lasati-i pe toti sa abereze si bucurati-va de iarna.
    Adrian,nice to meet you!

    RăspundețiȘtergere
  32. @Terra
    ai perfecta dreptate, infrastructura e de vina, canalele nu fac fata nici la ploi dar ce sa mai vorbim de zapezi si noriul format. Cazaturile au intotdeuna partea lor hazlie daca nu lasa urme mai grave ;), si eu de obicei rad cu lacrimi cand ma imprasti indiferent pe unde :)))).

    RăspundețiȘtergere
  33. @Andree
    e bine ca ninge, si eu vreau sa raman vreo 10 ani inzapezit pe langa o partie, ceva de mancare nu fac mofturi si un ceai cald si e paradis :)))).
    Iarna e fermecatoare daca are si zapada destula :)))))), eu sunt indragostit de ea ;).
    Placerea e reciproca, si apropo, stiu sapunurile si sunt intradevar super OK.

    RăspundețiȘtergere
  34. ale mele nu cred ca le sti,fiindca eu sunt importator direct....dar asta vorbim in privat
    by the way,ai fost vreodata la partiile de pe langa Baia Mare?

    RăspundețiȘtergere
  35. @Andree
    la Borsa da, altele nu prea, in Romania imi place la Straja si in Parang, merg des la Bucsin si Baile Harghita pentru ca sunt aproape (aprox 80km) si urasc Valea Prahovei si Paltinisul ;). Este doar o parere personala, pot fi combatut oricand. Dar ca sa poti spune ca mergi la ski exista Austria sau Italia, spun eu.

    RăspundețiȘtergere
  36. @Adrian
    Păi..zi-mi pe cineva care s-a adaptat la societatea asta mizelabilă şi îl felicit.

    RăspundețiȘtergere
  37. Problema nu constă numai în cauciucuri de iarnă, problema e că a nins doar o zi,două şi autorităţile n-au făcut nimic să se poată circula în condiţii decente.Dacă drumul e blocat, poţi să ai şi mama cauciucului de iarnă, că tot acolo încremeneşti.

    RăspundețiȘtergere
  38. Un articol de bun simt. E adevarat, romanii sunt delasatori.Si in postura de cetateni obisnuiti si de autoritati publice. E mai bine sa te vaiti si sa dai vina pe altu'.

    RăspundețiȘtergere
  39. Investitia in cauciucuri de iarna este una pe termen mediu. La mine este a treia iarna iar cauciucurile arata ca noi. Daca nu conduci sportiv, eu zic ca le poti folosi cel putin 5 ani (unele bune).

    RăspundețiȘtergere
  40. @Lille
    de asta poti fi sigura :))))))).

    RăspundețiȘtergere
  41. @Catalina
    tine felicitarile pentru alte chestii mai importante, la ce vrei tu sa le oferi nu se regaseste nimeni ;).

    RăspundețiȘtergere
  42. @Sebra
    e o problema mai delicata, acolo unde viscolul troieneste drumul tot populatia e vinovata si pentru asta fac o remarca simpla: Au furat parazapezile iar acum troienele se aduna pe drum, e simplu nu, neam de hoti si plangaciosi ce suntem.

    RăspundețiȘtergere
  43. @Piperusha
    mercic de vizita si de aprecieri, te mai astept si sa ne citim cu placere ;).

    RăspundețiȘtergere
  44. @Cristian Simion
    eu sunt de parere ca nu trebuie sa ne dam mai destepti decat altii mai civilizati ca noi care au testat si implementat ceva bun. Ai perfecta dreptate cu investitia, NU este nicidecum o cheltuiala cum o privesc unii mai inteligenti inchipuiti.

    RăspundețiȘtergere
  45. deci nu există cineva care s-au adaptat la societate...

    RăspundețiȘtergere
  46. @Catalina
    eu nu vad sa se fi adaptat cineva, sunt multi care profita de ea dar tot neadaptati raman. Asta e propria-mi parere.

    RăspundețiȘtergere
  47. daca ai creier functional in cap si totusi te uiti la mircea badea risti cel mult sa te enervezi.

    RăspundețiȘtergere
  48. @Cristean
    eu am mintea putin mai odihnita si mai ascult ce debiteaza, mai mult de distractie, dar mai depaseste limitele normalului prin aberatiile lui.

    RăspundețiȘtergere
  49. Mircea Badea are multe faze ego-centrice in care abereaza, insa are si unele puncte de verede cu care sunt de acord (intr-adevar numarul celor din urma s-a cam depreciat in ultima vreme)

    RăspundețiȘtergere
  50. Legat de cauciucurile de iarna, sunt intru totul de acord.

    Ceea ce ai amintit despre anvelope este 100% corect.

    Contribui la un blog dedicat subiectelor de automobilism, de mult este ideea de a scrie un articol despre cauciucurile de iarna, vara, all-seasons, cu exemple de teste facute de "mai mari", insa nu a fost timp...

    Pentru cei care vor sa identifice usor caracteristicile cauciucurilor din (codurile care se gasesc pe anvelope), recomand cu caldura acest post: Despre codurile de pe anvelope...

    Nu e 100% ce am vrut, dar e un inceput bun.

    RăspundețiȘtergere
  51. @KiLLeR
    si eu ii mai dadeam dreptate lui Badea in anumite momente dar in ultima vreme a plecat cu oile pe camp. Mercic pentru sustinere in afrontul asupra celor care considera un moft amvelopele de iarna, blogul despre automobilism l-am vazut si imi place, felicitari pentru el.

    RăspundețiȘtergere
  52. Romanii nu sunt delasatori mai mult decat altii. Sunt doar tampiti fiindca ani de-a randul au vrut unii sa-i tampeasca - si mai vor inca - pentru a-i putea fura mai usor ( si de furat li-e lene).
    In tara full de tampiti si idioti desteptii daca nu se fac hoti inseamna ca sunt tampiti si idioti. (asta pentru Piperusca).

    Facand abstractie de tampenia lor, o multime de oameni n-ar da bani si pe cauciucuri de iarna fiindca nu au, iar cei ce cheltuiesc imens din ce fura (prin tot felul de taxe) pentru a ajunge la putere (locala sau centrala), odata ajunsi acolo se folosesc de proiectele de infrastructura pentru-a tampi si a fura mai mult.

    Termenul “Anvelopa” (nu Amvelopa) insemna a imbraca, a acoperi, a inveli si faptul ca nu mai anvelopeaza o camera il face impropriu si anacronic pentru un cauciuc (sau o guma) tubeless.

    Cred ca despre asta e vorba, nu despre istetul dar razgaiatul Mirciulica.

    RăspundețiȘtergere
  53. @KinR, sorry man, I (mostly) DISAGREE!

    1. Romanii SUNT mai delasatori ca altii. Nu incerca sa te minti singur. Vorba "Las'ca merge si-asa..." la noi a fost inventata!
    2. Fara suparare, sa dai 1 mil jumate pe o guma decenta de iarna care te tine 4 ani nu mi se pare mult, la cati alti bani consuma o masina (nu-mi zi ca nu este asa ceva, daca nu stii nu ai cautat destul). Cu taxele mari ai dreptate, insa mai stai putin, ca vor fi mai mari.
    3. Romanii sunt delasatori si la a-si updata dictionarul explicativ. Frantuzismul asta stupid - anvelopa - intr-adevar e tampenie, insa nu cred ca cineva in tara asta greseste daca il foloseste ca si sinonim pentru PNEU. Mai mult, o groaza de termeni si-au alterat semnificatia initiala cu mai mult de 180 grade - vezi GAY in engleza (sau ANTI-Comunist in romana)...

    BOTTOM LINE:
    Cine are 5 minute sa se gandeasca va realiza ca a achizitiona pneuri de iarna e o investitie minima in siguranta lui si a familiei sale, si nu un moft. Asa cum zice Adrian B. in acest post (asa ca nu trebuie sa minimizam acest aspect). PUNCT.

    RăspundețiȘtergere
  54. @KinR
    maestre, intradevar sunt doar un simplu trecator prin viata si nu am acordat timpul necesar pentru a studia etimologia cuvintelor precum "istetul dar razgaiatul Mirciulica", insa am avut timp sa ma interesez ce si cum e mai bine pentru siguranta mea, dar posibil e de la frig.

    RăspundețiȘtergere
  55. @KiLLeR
    romanul e cel mai destept din lume la terorii dar precum se mai spune "praftica ne omoara cu zile".
    Mercic pentru sustinere ;).

    RăspundețiȘtergere
  56. @Adrian
    Sunt convins ca @KinR nu a avut intentii rele, insa tre' sa o lasam mai moale cu "teoria conspiratiei" si cu "produsele care ni se baga pe gat da' de fapt sunt bull-shit".

    Pe investitiile in siguranta proprie si a familiei nu se pune pret, este? Iar pentru cei cu buget redus, exista alternative (Domnul stie ca apelez constant si eu la asa ceva) si ma rezum la a spune ca nu trebuie sa dai galeata de bani pe un brand faimos... in schimb nu poti sa negi utilitatea unui lucru prin prisma asta.

    RăspundețiȘtergere
  57. One last thing...

    Am adunat niste sfaturi foarte utile pentru automobilisti in special pentru iarna intr-un post pe blog-ul "Pasiune Pentru Masini"

    Articolul e disponibil aici.
    Incurajez orice posesor de automobil sa arunce un ochi peste el.

    Numa' bine si ZERO incidente tuturor!

    RăspundețiȘtergere
  58. @KiLLer
    felicitari pentru munca ta, restul nu mai spun pentru ca nu vreau sa ma repet ca mie deja imi suna ca o moara stricata cat am tot spus pe acest subiect. Zilele urmatoare o sa frunzaresc si eu blogul tau cu masini pentru ca am si eu printre altele aceasta pasiune ;).

    RăspundețiȘtergere