miercuri, 9 decembrie 2009

Cine ne-a furat zapada?

In Romania conform prognozelor nu stiu daca o sa putem merge la ski anul acesta, dar sunt foarte putine zone unde este zapada si in Austria sau Elvetia, asa ca stam acasa si visam frumos. Vineri trebuia sa merg la ski la Mayrhofen , dar tristete, nu prea e zapada. Doar 50cm pe munte e foarte putin si cele 148 de tunuri nu prea pot face fata pentru ca este prea cald. Din cele 53 de instalatii pe cablu functioneaza doar 8 iar din 159 km de partie doar 20km sunt utilizabili.
Acesta fiind situatia, va prezint cate ceva despre Mayrhofen exemplificand cu fotografiile facute la tura din martie anul acesta, ce pot sa fac, speram sa am ceva mai "proaspat":
Cazarea cu mic dejun pentru 7 nopti si pass de ski pentru toata zona (peste 700km de partie) pentru 6 zile costa 365 EUR la aceasta "cabana" :


partea cea mai interesanta este ca in fata cabanei este grajdiul cu vaci (vreo 30 de vacute foarte cuminti care dau un lapte foarte bun) si arata cam asa :


Mayrhofen este pe locul 7 in topul zonelor de ski din Tirol si pe locul 14 in topul zonelor de ski din Austria, dar are si ceva de primul loc. Pe virful Ahorn transportul pe cablu este asigurat de cea mai mare Telecabina (capacitate 350 persoane) din Austria iar varful Penken are cea mai abrupta partie amenajata din Europa 78% inclinatie cu o denumire pe masura Harakiri ;),


care normal dupa ceva zile de incalzire merita testata si asa arata cineva care a facut o coborare fara a se imprastia cum se intampla cu majoritatea temerarilor (la prima incercare am tras o tranta pe cinste).



Asa arata valea cu partiile de la Penken si terasele pentru relaxare si plaja ;),


sau o partie amenaja special pentru cei care au chef de sarituri.

Iar daca ai timp sa-ti pui intrebarea cat de departe te afli de anumite locatii mai cunoscute din lume o sa gasesti aceste informatii care eu cred ca sunt de folos :))))).

38 de comentarii:

  1. Frumos ,trebuie doar sa mai asteptam zapada .
    Daca cazarea cu mic dejun pentru 7 nopti si pass de ski pentru toata zona (peste 700km de partie) pentru 6 zile costa 365 EUR la aceasta "cabana" la aceasi bani ai putea sa stai undeva in Romania dar mai putine zile si in conditii de toata jena.
    Eu am sunat la o cabana pentru a vedea de revelion,aproape de Muntele Mic(nu pe munte ,atentie).3 nopti 850 lei/persoana cu mic dejun si cina festiva, dar pentru cina din noaptea de revelion se mai dadea 100lei/persoana(nu stiu pentru ce).AM RENUNTAT LA OFERTA.
    Cred ca ma voi duce la matusa mea in Austria -zona Montafon.

    Daca ramani in tara,fi bucuros,vei fi monitorizat ca turist :D.
    PS: nu ma injura ,dar ma crezi ca nu pot sa tac?

    RăspundețiȘtergere
  2. @Mika
    Nu te injur, cum as putea sa fac asta? Te inteleg pentru faptul ca nu te poti abtine.
    Eu nu dicut de revelion, dar in Romania poti sta poate cu aceeasi bani intr-o statiune la munte aceeasi perioada, darrrr. Iar acest dar e pentru ceea ce ma intereseaza pe mine, poti skia cu banii aceia pe Valea Prahovei cam o ora pe zi :)))))))).
    Urmeaza si locuri de ski din Romania si mai am si ceva din Austria ;).

    RăspundețiȘtergere
  3. Iti multumesc mult, Adi, pentru o prima sugestie de-a dreptul seducatoare. Incep sa regret ca nu schiez:p Sunt insa prea "batran" sa ma apuc, nu-ti irosi munca de lamurire. Dar deja mi-a lasat gura apa, dupa laptele ala cald, sorbit in mijlocul nametilor.

    RăspundețiȘtergere
  4. Ar trebui totusi sa fi fericit ca te-ai intors cu masina curata :)

    PS: vinul fiert a fost bun?

    RăspundețiȘtergere
  5. Superb! Ne-am răcorit și noi privind fotografiile tale. Merci. Parcă nu mai e așa de urâtă realitatea...

    RăspundețiȘtergere
  6. @Teo
    Nu vreau sa te lamuresc, dar sustin ca nu e prea tarziu niciodata sa te apuci de ski. O sa te mai starnesc cu ceva propuneri pe unde am mai skiat si poate te virusez ;).

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce albastru frumos are cerul in reflexia zapezii. Oferta e foarte buna, peisajul grozav cred ca mai ramane de realizat o armonie de grup pentru nesolitari :)
    Asteapta putintel, s-au anuntat ninsori... :)
    Zi faina sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Law
    cred ca a ramas ceva praf romanesc prin fata grajdiului de pe masina mea :), iar la intoarcere tot murdara a ajuns ca doar am facut iar 350km pe soselele patriei pana acasa.
    Glue wine-ul este foarte bun, ce`i drept cam scump dar merita. Dar pot spune ca e la fel de bun si jaga tee ;).

    RăspundețiȘtergere
  9. @Gabriela
    Daca tot nu e peisajul de basm cu zapada afara, o sa-l construiesc pe blog. Urmeaza si alte locatii printre care si de la noi.

    RăspundețiȘtergere
  10. @Gabi
    Astept, astept, nu am variante ;). Grupul nu e o problema, avem destui doritori, unii merg si acum pentru ca au facut deja rezervariile. Au variante de ski la 20 de km pe ghetar, eu astept ianuarie cand vor functiona toate partiile, iar grupul pentru atunci deja ia contur.
    O zi faina si tie.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Catalina
    da, dar din pacate doar virtuala, era mult mai bine sa fie si pe la noi.

    RăspundețiȘtergere
  12. Sa ma consider norocoasa ca nu-mi prea place iarna!? :D Oricum, tie sa-ti aduca zapada pe care ti-o doresti!

    RăspundețiȘtergere
  13. @Danette
    Daca nu era skiul si peisajele de munte si eu detestam iarna, mai ales frigul si mizeria daca se topeste zapada.
    Nu stiu cum sa cataloghez norocul tau :). Dar pot sa te intreb daca ai stat intr-o cabana la munte cu multa zapada in jur, la foc cu lemne si vin fiert? Daca nici asta nu iti place atunci te cred ca esti norocoasa pentru ca nu este zapada inca ;).

    RăspundețiȘtergere
  14. Peisajele de munte imi plac si mie ...sunt fascinante. Am stat la cabana , a fost zapada multa, a fost si vin fiert ... dar, sincer, nu-mi prea place.

    RăspundețiȘtergere
  15. @Danette
    "de gustibus et coloribus, non disputandum"
    De fapt sunt putini cei care nu practica sporturi de iarna si adora zapada.

    RăspundețiȘtergere
  16. Am vizitat Austria si am ramas profund impresionat! Pot spune ca sunt mai nemti decat nemtii...

    RăspundețiȘtergere
  17. @Cristian Simion
    Eeee, aici e o discutie aparte, sunt ceva intre nemti+elvetieni+italieni :))), dar au luat de la fiecare doar partile mai bune.

    RăspundețiȘtergere
  18. In Bucuresti autoritatile au fost luate prin surprindere de o ploicica. Cum sa reactioneze in fata ninsorii?

    RăspundețiȘtergere
  19. @Alexandru Marin
    In Bucuresti s-a facut proiectul acela cu partia artificiala pe ca s-au cheltuit o gramada de bani, dar nu e destul de frig sa poata produce zapada. Oricum, anul trecut nu am auzit sa se fi skiat pe el ;), desi se pare ca tehnic e functional.

    RăspundețiȘtergere
  20. @Ronnie
    mercic, dar abia la anul merg ;).

    RăspundețiȘtergere
  21. Legatura dintre mine si ski nu a avut niciodata o sansa. Din momentul in care cineva mi le-a pus prima data in picioare si mi-a dat drumul pe un deal nu foarte abrupt, dar pe care se impunea un slalom fara reguli precise printre prea multii copaci pentru gustul meu, am inteles ca trebuie sa ma las pagubasa. M-am ales cu vanatai, zgarieturi si un copac trainic izbit din plin. Asa ca saru' mana... Dar, revenind la imagini, tu vrei sa imi faci in ciuda? Ca fara dorinta de a relua legatura cu ski-ul, mi-ar sta si mie bine in pozele alea pe undeva. Zic si eu. :))

    RăspundețiȘtergere
  22. @Ada
    nu vreau sa-ti fac in ciuda, dar poate o sa renegociezi cu tine si ai sa faci o derogare de la hotararea ta de a nu mai incerca. Multe persoane au incercat in conditii total neadegvate acest sport si au tras o concluzie pripita: Nu e de mine. Total gresit, pentru a testa daca iti place la ski sunt necesare cateva conditii minime: echipament de ski pentru a nu suferi de frig si skiuri pe masura, iar cel mai important e o partie amenajata, Nu pe dealuri si mai ales Nu pe dealuri cu coapaci. Sper sa mai dai o sansa skiului pentru ca sincer : nu sti ce pierzi ;).

    RăspundețiȘtergere
  23. nu am vazut distanta pana la Cluj :)
    sa inteleg ca a fost o zi nostalgica :)

    RăspundețiȘtergere
  24. @Dan Ciulea
    noi nici nu mai stiam (de inteles vroiam sa stim) drumul de intoarcere, noroc cu Marcel (GPS) ca ne-a adus inapoi pentru ca nu erau indicatoare decat spre zone "bune".
    Din martie aproape zilnic ma cuprinde dorul si nostalgia de ski, imi puneam sperante in acest decembrie dar zapada se lasa asteptata, asa ca ianuarie se apropie vertiginos ;).

    RăspundețiȘtergere
  25. Bănuiesc că tot ăia care ne-au furat şi celelalte...

    RăspundețiȘtergere
  26. Pffuuu, anul trecut am inceput si eu sa schiez. M-am tot jucat la poalele partiei si am realizat ca nu invat nimic asa. Asa ca, am urcat curajoasa pe munte si mi-am dat drumul. Tati era cu mine, foarte important, si am reusit sa ajung pana jos.
    Ador sa schiez! Eram atat de mandra de mine, incredibil. M-am dus si singura. Si 80% am coborat in clapari:((.

    RăspundețiȘtergere
  27. @Lili
    asa e inceputul, ceea ce e foarte bine este ca iti place. Trebuie sa mergi cateva zile consecutive si o sa vezi ca e simplu si foate frumos. Bafta, cat mai multa zapada si partie batuta.

    RăspundețiȘtergere
  28. He he multumesc. Ma pricep mult mai bine la patine.

    RăspundețiȘtergere
  29. @Lili
    Oooo, pe patine, pe gheata, nu am mai fost de ceva ani. Dar in 10 minute imi revin :))), asta pentru ca am mers cu rolele si mai am ceva antrenament ;).

    RăspundețiȘtergere
  30. O mica completare.
    Anul acesta a trecut si Giro d'Italia pe la Mayrhofen.

    Mie mi ciuda. Anul acesta nu cred ca ajung sa schiez :((.

    RăspundețiȘtergere
  31. @Dan Patrascu
    din cate imi aduc aminte de acum vreo 5 ani, cand am trecut vara pe acolo spre un lac, era o sosea gen Trans-Fagarasan si era plina de ciclisti ;).
    Imi pare rau sa aud ca nu reusesti sa mergi la ski si iti inteleg perfect amaraciunea.

    RăspundețiȘtergere
  32. Sa nu uitam de datul cu punga! Lovely!

    RăspundețiȘtergere
  33. @Lili
    ca o marturisire :))), nu ma dau in vant dupa datul cu punga, dar ma inscriu la sanie si chiar la una legata dupa masina (stiu, sunt mai inconstient eu de fel).

    RăspundețiȘtergere
  34. da.......:)))
    ultima poza cu indicatoarele sunt foarte de folos.....poti pleca intr-o directie si ajungi in alta dupa 10 ani..............;)))
    salutari !

    RăspundețiȘtergere
  35. @Eci & Cami
    salutari si voua, da sunt utile dar depinde de locatia pe care o alegi, poti ajunge repede pe ghetarul Hintertuxer pe skiuri si cu teleskiul, sau ai ceva de mers pana pe plaja din Hawai :)))))))).

    RăspundețiȘtergere