joi, 3 decembrie 2009

curiozitati banale ;)

Curiosii mor repede, sau curiozitatea strica la frumusete, sunt doar doua din zicalele care le auzi cand vrei sa-ti astamperi setea de cunoastere. Mie nu mi-e frica de prima iar pentru a doua, cu multa modestie (care de fapt nu ma caracterizeaza), un alt vechi proverb spune ca barbatii trebuie sa fie doar un pic mai frumosi ca dracul, asa ca nu imi fac mari probleme.
Azi simteam un praf in gat de la o sete de auto-cunoastere, asa ca am inceput sa sap, si sap, si am gasit cate ceva care mie imi pare destul de interesant. Iar pentru ca nu ne prea cunoastem o sa va dau cate ceva "din casa" ;).
Ma plictisesc zodiile clasice asa ca am aflat ca sunt intr-un zodiac al florilor "Papucul - Doamnei"



Papucul-doamnei (Cypripedium calceolus), o orhidee, asta poate fi explicatia de ce imi plac mie orhideele?
Am mai sapat putin si am gasit aceste informatii despre ea:
"Este o floare de o deosebita frumusete. . Aceasta este descrierea pe care i-a facut-o savantul roman Ion Simionescu gingasei orhidee, cunoscuta sub numele de papucul-doamnei. Sub soarele caldut al primaverii, dupa ce zapada s-a topit, eleganta orhidee rasare din pamant. Pe tulpina se dezvolta 4—5 frunze late, cu nervuri proeminente. In varful ei, apare o singură floare, de o gingasie neasemuita. Seamana cu un papucel de catifea, plasmuit pentru o printesa din basme. Buza de jos a florii e ca un balconas galben, stropit pe dinauntru cu puncte si linii rubinii. Inauntrul lui e ascuns nectarul dulce, atat de mult cautat de insecte si care fac posibila polenzarea. Pe laturi o inconjoara patru petale.Creste in umbra padurilor de fag sau in locurile mai insorite, calcaroase. Datorita frumusetii ei, a fost culeasa fara mila. Infloreste din luna mai pana in mijlocul lui iulie, cand se trece. Numarul acestor plante s-a imputinat, disparind din multe regiuni ale tarii. Azi poate fi intalnita mai ales in cetatile de piatra ale Bucegilor, Ceahlaului, Fagarasului si Retezatului. Este monument al naturii. Nu rupeti aceasta minunată floare, daca o intalniti, dati prilejul si altora sa admire minunile naturii."
Aceasta este descrierea orhideei Papucul - Domanei, nu a mea. Zodia in care se pare ca ma incadrez, datorita zilei in care m-am nascut, o puteti vedea aici si tot acolo scrie ca pot face parte dintr-un buchet impreuna cu macii si trandafirii (e tot din zodiacul florilor si nu o luati ca simbol electoral, azi e fara politica articolul).
In concluzie, am inteles de ce imi plac basmele si cred inca in povesti.

12 comentarii:

  1. "Papucul-doamnei (Cypripedium calceolus), o orhidee, asta poate fi explicatia de ce imi plac mie orhideele?"
    Se poate pentru ca mie imi plac florile de camp si macii...culmea ,Mac sunt :D.

    RăspundețiȘtergere
  2. Interesanta tema autocunoasterii. Iti propun niste articole mai filosofice pe care le-am scris mai demult pe aceasta tema
    http://patrascudan.wordpress.com/2008/06/30/fundamentul-cunoasterii/
    http://patrascudan.wordpress.com/2009/06/21/literatura-ca-autocunoastere/

    RăspundețiȘtergere
  3. @Mika
    daca suntem atenti la detalii putem deslusi mult mai usor secretele vietii, astfel reusim sa o traim si nu va trece pe langa noi. Sunt cateva chestii pe care pot spune ca imi plac, iar floriile sunt printre cele preferate.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Dan Patrascu
    am citit cu atentie articolele si comentariile, mai ales cele de la primul, sunt extraordinare si le recomand tuturor cititorilor de pe blogul meu.
    Te invidiez, normal in sensul bun al cuvantului, pentru sederea ta in Cetatea Eterna. Am vizitat-o si eu, am sa revin pentru ca mi-au ramas multe de vazut si revazut, doar cine a pasit pe acolo poate intelege trairile din acel enorm "muzeu in aer liber".

    RăspundețiȘtergere
  5. :)) Tot Papucul Doamnei sunt şi eu, dar nu mi se pare că mi se potriveşte descrierea.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Sebra
    Mie imi place floarea drept sa-ti spun. Descrierea pe alocuri merge, dar nu mi se pare argumentata, la zodiac ma refer ;).

    RăspundețiȘtergere
  7. sincer nu ma intereseaza deloc zodiacul, imi place mai mult sa citesc despre oracolul din Delphi....

    RăspundețiȘtergere
  8. @Dan Ciulea
    pe mine sincer ma fascinat floarea, zodiacul e si el, ca multe chestii in lumea asta, orientativ ;).....

    RăspundețiȘtergere
  9. @Gabriela
    da, ai dreptate, dar am gasit si o orhidee care se numeste Ghost ;), mult mai mistica, sunt atat de multe flori frumoasa din familia orhideelor si nu numai :))))))).

    RăspundețiȘtergere
  10. Mai Adi, uite de ce te citesc eu cu atata placere: pentru post-uri ca asta, pentru stilul tau simplu, deschis, curat si mereu generos. Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Teo
    eu iti multumesc, pentru aprecieri si pentru vizite.
    Sper sa nu te dezamagesc si am sa depun eforturi pentru asta ;).

    RăspundețiȘtergere