miercuri, 2 decembrie 2009

nu pot sa cred ...

Am vazut multe si am incercat sa inteleg aproape orice dar sa se ajunga la lupte de strada pentru ideologii si preferinte electorale este peste puterea mea de intelegere.
Stiu, pot sa par drept un ipocrit, am comentat si eu pe blogul meu sau pe la altii. Am participat la discutii mai mult sau mai putin cu tenta de pamflet, sau mai serioase, dar s-a ajuns mult prea departe. Eu unul consider ca s-a dus totul la extrem si a trecut de limita acceptabilului. Inteleg si respect persoanele care isi sustin constant preferintele si ideile cu argumente, dar sa se ajunga la lupte de strada si la convertirea advesarului ideologic prin forta fizica e de neimaginat in 2009.
Iar ceea ce am vazut la coada pomenilor cu fasole si carnati sau costita, sarmale sau orice altceva de mancare, unde se lupta pentru o bucata de mancare este alta parte pe care nu o pot intelege. Nu fac referire doar la ce a fost ieri, este deja ceva normal ca la orice "sarbatoare" la care se ofera pomana aceea la gramada. Ipocrizia unora de a da vina pe foamea si saracia celor de la coada nu poate decat sa-mi inoculeze idea de manipulare. Romanul adevarat e demn si mandru, niciodata nu se va injosi la asa ceva, mai bine isi mananca in liniste bucata de paine cu slanina, ceapa si o bruma de branza aduse cu grija de acasa cu toate lipsurile care bantuie gospodaria lui.
Dragi romani, nu va mai lasati manipulati, aveti o mica discutie cu voi si analizati-va comportamentul.
Romanul e demn, mandru si nu poarta capul pe umeri doar pentru simplu fapt sa nu-i polua in gat.
Acest articol nu are caracter politic sau electoral, are doar un caracter moral.
Eu m-am gandit mult si am hotarat sa nu mai merg la vot, gandirea mea nu ma lasa sa incerc sa aleg pe cineva doar pentru ca nu mai vreu pe altcineva. Eu nu-i vreau pe niciunul din cei doi. Va mai spun un "secret", cum as putea sa dau votul cuiva si in catva timp sa nu-mi convina politica lui si sa incep sa-l critic, as fi impocrit nu?
Voi mergeti la vot si votati pe cine credeti ca va reprezinta interesele cel mai bine, nu va indemn sa stati acasa.

34 de comentarii:

  1. eu zic ca nu e bine sa NU mergi la vot, este o palma adusa celor care au murit in "revolutie", eu unul ma duc la vot, si am sa imi desenez o casuta, imi scriu pseudonimul si ma votez!, da imi anulez buletinul de vot, ca nu am alta optiune, dar nu ma lasa constiinta civica sa nu ma duc la vot!

    RăspundețiȘtergere
  2. @Dan Ciulea
    nu pot sa pierd timpul cu asa ceva, nu cred in anularea votului, este o si mai mare greseala decat ce fac eu prin neprezentare. Asa consider eu si iti respect optiunea.

    RăspundețiȘtergere
  3. Si eu voi merge la vot.
    Am vb cu niste prieteni din Timisoara. Nici vorba de implicare politica. Unul a primit vreo 5 sms-uri sa mearga in strada. Nici unul nu avea legaturi cu politica. O fi fost si sustinatori pd-l, nu zic nu, dar nu inteleg de ce nu s-a luat nici macar in calcul faptul ca a fost dorinta oamenilor de a face acest lucru. Iar ce a facut geoana, a sfidat toata tara cu fapta lui.
    Sa stiu ca tatal meu a fost ucis in lupta lui pcr/fsn/psd si restu lumii nu as accepta asa ceva. As iesi in strada.
    De ce la Timisoara? Asta nu e o provocare?

    RăspundețiȘtergere
  4. 1.Luptele de strada le lasam deoparte , pt ca eu ma uit doar la filmuletele de pe youtube. M-am saturat de regii si de scenarita cronica de care sufera media.
    2.Pentru cei care s-au inghesuit la carnatii cu fasole,cu siguranta aceasta a fost una dintre putinele mese pe care si le port permite.Jena nu trebuie sa le fie lor, ci a acelora care profita de saracia oamenilor si care au mai imbogatit DEX-ul cu o expresie - pomeni electorale.
    3. Votul in alb e o optiune.

    RăspundețiȘtergere
  5. @Lili
    Faptul ca nu am scapat inca de umbrele comunismului e numai vina noastra, in acesti 20 de ani poporul a votat doar pe o perioada de 4 ani o schimbare, in rest tot fostii comunisti au condus tara.
    Eu nu inteleg de ce nu au votat acum o saptamana contra comunismului, de ce nu se gandesc ca acum e prea tarziu si doar urland ceea ce gandesc nu rezolva mai nimic.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Danette
    1. O informare corecta si completa se face din mai multe surse, iar din media nu poti face decat sa intelegi culoarea politica a trustului si apoi sa selectezi adevarul din ce a vrut sa spuna.
    2. DEX-ul se mira si el de ce expresii se mai inventeaza, dar ca e singura masa care si-o permit nu sunt de acord. Acea masa nu si-o permit, acea masa o cersesc si se lupta pentru ea. De ce fac asta? Pentru ca nu au demnitate, pentru ca se urca in autobuze (si asta stiu eu pentru ca am prieteni cu companii de transport si transporta si PSD, si PD-L, ca doar e pe bani) in loc sa munceasca cinstit si sa castige bani cu care sa-si cumpere mancare la familie nu sa mearga sa-si sature pe moment foamea si setea doar el, si copii cersesc pe la colturi.
    3. da, albul e simbolul curateniei

    RăspundețiȘtergere
  7. @Danette
    3.Vor fi altii care nu-l vor lasa alb .
    Daca ai vazut comentariile de aseara cu Micutu' ,chiar ii spuneam ca m-am saturat de "politica" ...nu mai vreau sa aud .
    Ca si Adrian ...nu cred ca are rost sa merg la vreo sectie de votare.Pe de cealalta parte ma gandesc ca sigur se vor gasi altii care sa semneze si stampileze in locul nostru...:(
    Se pare ca s-a trecut de la micul traditional ,la fasole cu urme de ciolan.
    Bine spuneau altii ca suntem un popor gurmand si "ne-o" vindem si pe mama pentru un botz de paine!

    RăspundețiȘtergere
  8. @Mika
    nu suntem asa, sunt cativa care sunt asa, nu ei sunt majoritatea si incep din ce in ce mai mult sa ma gandesc ca aceasta e cauza care genereaza neimplicarea.
    Sunt jumatate din romani care au stat acasa acum o saptamana pentru ca le e jena de imaginea propagata de presa a romaniilor. Ei inteleg astfel sa se delimiteze de orice are legatura cu politica.
    Nu s-a gasit inca un roman care sa reusesca sa resusciteze acel spirit national si sa-i faca pe ceilalti sa creada in el si sa-i reprezinte.
    Mare pacat ca ne uitam doar la scama din ochiul celui din fata noastra in loc sa avem o privire de ansamblu.

    RăspundețiȘtergere
  9. @Adrian
    Vorbeam de o parte a acestui popor ,dar daca vrei o privire de ansamblu a altota,iti spun eu ce se vede ...Se vad cei care merg acolo la imbulzeala ,la cozi...(nu se dezmint de spiritul comunist)se vad cei care stau la pomana si nu cei care stau acasa sa citeasca poate o carte sau au alte indeletniciri.
    Toti suntem catalogati ca "ceea ce se vede",vrem - nu vrem.
    Ieri de exemplu as fi vrut sa ies in centrul Timisoarei pentru 1-2 ore (era 1 decembrie ma asteptam la manifestari).Mi-a fost de ajuns un telefon pentru a mi se relata ceea ce se intampla in piata Operei.

    Am preferat sa stau acasa ,dar de asta la stiri s-a spus "timisorenii au iesit in strada ,au facut si dres".
    Deci eticheta s-a pus ...si nu de acuma.

    RăspundețiȘtergere
  10. @ Mika .... eu prin vot in alb, inteleg un vot pe care ti-l anulezi singur.Poate acum nu va insemna mare lucru, dar mai multe la un loc ...vor trage un semnal de alarma.Speranta moare ultima, intotdeauna .Iar in ceea ce priveste Timisoara .... intotdeauna RESPECT !
    @ Adrian Barbat ... crede-ma ca sunt si din aceia pt care pomenile electorale sunt adevarata mana cereasca.

    RăspundețiȘtergere
  11. Eu nu aş fi aşa drastică cu cei ce au mers să primească o farfurie de mâncare în centru.
    S-a dorit ideea de uniune, la acea porţie oferită de mâncare, pentru a cinsti sărbătoarea.Şi în alte ţări, se oferă mâncare cu diverse prilejuri, şi nu mai stă nimeni să-i judece, nici pe cei ce oferă şi nici pe cei ce primesc.

    RăspundețiȘtergere
  12. @Mika
    cele cate mii de oameni, pot fi in total si 10.000, sunt putini in comparatie cu populatia Timisoarei de peste 300.000. Daca vrea cineva sa faca el procentul, pentru mine e mult prea mic ca sa reprezinte ceva.
    E pacat ca se murdareste imaginea unui oras pecum Timisoara, indiferent care e adevarul si care sunt mijloacele care au dus la ce sa intamplat. Eu nu stiu si nici nu ma intereseaza parerea unora de ce sa iscat acolo.
    Pe mine m-a facut sa scriu acest articol violenta verbala si de comportament care a capatat-o in general aceasta campanie electorala.

    RăspundețiȘtergere
  13. @Danette
    pentru mine aceeia sunt mai jalnici decat cersetorii, daca cei din urma imi mai da o mica senzatie de mila (mi-a cam trecut dupa ce am vazut Filantropica si nu mai cred prea mult din povestile lor) cei care merg la pomeni electorale imi dau doar o senzatie de greata profunda.
    Aceasta e alimentata de imaginea lor: nu arata a sarantoci, nu sunt slabanogi, nu au imaginea aceea a unui om amarat. Dar au o limbarnita de mahala ;).

    RăspundețiȘtergere
  14. @Sebra
    Eu am participat la sarbatori ale localitatiilor in Italia, Austria si Germania. La niciuna, dar la niciuna, nu am vazut mizeria de la noi. Acolo oamenii stau la rand civilizati, nu se inghesuie, nu se imping si ceea ce e si mai important, ceea ce mie imi lasa un gust amar la noi, la sfarsit nu se apuca sa comenteze ca nu a fost buna, ca nu a ajuns, si multe alte mizerii.

    RăspundețiȘtergere
  15. Corect in ceea ce spui ...si eu am fost in strainatate la sarbatori ale localitatilor . NICIUNDE NU E CA IN ROMANIA!
    (mizerie,barhaus,galagiosi,etc etc etc .....lista poate fi foarte lunga)
    Ca sa mai completez cu inca o chestie care pe mine ma socheaza si ma umple de gust amar(greata),sunt adunarile de sarbatori la biserici.
    Bine imi spun prietenii ca sunt o pacatoasa(drac impielitat).NU VREAU SA MERG LA ASTFEL DE ADUNARI...consider ca nu-mi arat credinta in acest fel.

    RăspundețiȘtergere
  16. @Mika
    cu bisericile poate o sa am "curajul" ;) sa scriu ce gandesc si despre asta intr-un articol special destinat temei.
    Pacat ca biserica a ajuns din loc de pelerinaj un loc de etalare.

    RăspundețiȘtergere
  17. E alegerea ta si o respect!
    Eu unul voi merge la voi si voi miza pe Geoana.

    RăspundețiȘtergere
  18. @Simion Cristian
    asa v-am indemnat si eu, sa mergeti la vot si sa va exprimati optiunea pe care la randul meu o respect.
    Eu voi intra in opozitie dupa 6 decembrie indiferent cine castiga ;).

    RăspundețiȘtergere
  19. @Simion Cristian
    cu mare placere daca e in slujba binelui acestei tari.

    RăspundețiȘtergere
  20. sunt de aceasi parere ca si tine !
    am postat si eu ieri ceva asemanator despre luptele de strada !
    nu vi se pare ca intotdeuna ca este vreun ciolan mai mare prin politica apar si revolte de strada si oamenii par manipulati ?
    mai tineti minte mineriadele ?
    eu spun ca este ceva la mijloc......si nivelul de trai al romanilor ramane acelasi indiferent cine iese alesul.........pacat....
    salutari tie si cititorilor tai !

    RăspundețiȘtergere
  21. @Eci&Cami
    meric pentru vizita si urari, am citit postul tau si pot sa adaug ca dupa 20 de ani de la caderea comunismului si instaurarea neocomunismului aproape totul e manipulat in Romania. De la presa (un fel de slugoi al banilor) si pana la acei care in spiritul unei ideologii, in care cred si spera, sunt miniti si folositi.

    RăspundețiȘtergere
  22. Majoritatea romanului alearga tot dupa "mocangeala", in special batranii. Pai sa va spun cum sta treaba prin Constanta. Toti batranii vor sa-l voteze pe Geoana, nu ca ar cunoaste ei politica, nu dom'le, ci pentru faptul ca doar asa le va da Mazare gaina si faina. Abia astept sa vad cum se termina balciul asta pana la urma. :)

    RăspundețiȘtergere
  23. da...lupte de stradă pentru un partid politic intră în categoria "de ce aş face asta?"
    iar cu votul...am anulat şi eu votul şi de data asta ori fac la fel ori nu mă duc ,mi se rupe de preşedintele fundului .

    RăspundețiȘtergere
  24. @Lillee
    de aceea prefer sa ma retrag din acest balci care nu mai are nici o legatura cu ceva pentru romani sau Romania ci doar o lupta crancena pentru ciolan.
    Eu nu astept nici un verdict pentru ca oricare e crunt pentru noi si pentru tara.

    RăspundețiȘtergere
  25. @Catalina
    nu e vorba numai de lupte de strada, lupta asta politica a atins paroxismul. Sa ajuns la un limbaj violent si la contre inutile care sunt bazate pe orgolii si nu pe argumente.

    RăspundețiȘtergere
  26. Asa e de cand lumea, unde intelepciunea si logica, ideile si decenta nu te pot aduce, se incearca argumentul pumnului. Salbatici, saltimbanci, cohorta de barbari, asta inca parem, privit de la balcon...

    RăspundețiȘtergere
  27. Foarte bine! Nu mergeti la vot, anulati-va buletinele, faceti maxim 1 copil (ca nu va permiteti mai mult si nu aveti timp sau rabdare)si va mirati de ce se intampla in tara asta. Lasati ca tiganii si taranii fara educatie si demnitate pot merge la vot cumparati cu o bucata de paine,iar ei au toate conditiile necesare sa faca 10 copii care-i vor fura si determina pe ai nostrii sa paraseasca tara.
    Poporul roman a fugit mereu de responsabilitate, fugiti si voi, ca nu sunteti primii, poate veti fi ultimii.
    Aveti ocazia sa va puneti mintea la contributie, sa alegeti Raul mai putin Rau, ... macar ati facut ceea ce va sta in puteri si nu ati fugit.
    Nu sustin nici unul dintre candidati, dar mi se rupe sufletul cand vad ca vom fi un popor condus dupa vointa de majoritatii (adica batrani "comunisti", rromi, populatia rurala), iar intelectualii zac in fata calculatorului, raniti in orgoliu de catre politiceni.

    RăspundețiȘtergere
  28. @Teo
    mi-ai amintit de filmul "Actorul si salbaticii", cat de mult se potriveste si in zilelem noastre, dar ce ne facem ca nu mai avem nici macar un actorul.

    RăspundețiȘtergere
  29. e tare complicata treaba, nici eu nu-i vreau (pe niciunul)..insa ceva ar trebui sa facem..trebuie sa alegem raul cel mai mic posibil..cel putin teoretic,nu?

    RăspundețiȘtergere
  30. @Bianca
    nu o sa plecam asa de repede pentru ca nu ne va lasa inima, frustrarea si dracii o sa ne treaca peste ceva timp, dar important este sa ne revenim din tristete si sa incercam sa facem ceva pentru tara nu neaparat pentru politica.
    Ce spui daca fiecare se gandeste cel putin o data pe luna sa faca ceva pentru tara ( nu pentru popor neaparat ) pentru Romania, asta poate sa fie si plantarea unui copac sau cine stie ce altceva, nu-mi vine acum. Poate si un articol pe blog cu un loc din Romania care merita vazut chiar si in conditii mai fara pretentii. Orice, romanii au fost in stare sa dea un leu pentru Ateneu si sa-l reconstruiasca ........
    Important este sa vrem ceva neconditionat.

    RăspundețiȘtergere
  31. @Anne
    teoria sti cum e, dar se pare ca practica ne omoara. Adaptata zicala pe care o foloseste Badea : Traim in Romania si asta ne omoara cu timpul ;).

    RăspundețiȘtergere
  32. Un îndemn de bun simt. Simt care lipseste azi, când principiile sunt lăsate deoparte.

    RăspundețiȘtergere
  33. @Calin
    Daca in aceste clipe grele, cei care mai au bun simt, coloana vertebrala si o bruma de principii nu sunt constienti ca trebuie sa ia atitudine altfel. Sa incerce sa se delimiteze de limbajul violent si sa trateze cum maxima atentie si respect Romania. Sa nu mai blamam si sa incercam sa facem ceva.

    RăspundețiȘtergere