miercuri, 13 ianuarie 2010

Romania bolnava de scenarita cronica .......

Dupa doua saptamani in care TV-ul meu a functionat aproape tot timpul pe VH1, parca pierdusem telecomanda, iar timp pentru a citi stiri pe net nu mi-am facut. Astfel am considerat necesar, in sfarsit, sa incerc sa ma informez. Am stat ceva vreme cu posturile de stiri pe fundal si mai aruncam ochii la ceea ce ne arata unii ca se intampla in Romania..... surpriza, nimic nou, toate vechi si prafiute, aceleasi teme rasturnate pe toate fetele si stoarse de parca e o placa de patefon zgariata cara harsaie in nestire, aceleasi fete cu acelasi discurs ..... nu am pierdut nimic. Ba da ... am castigat, am castigat timp pentru mine si o stare de spirit buna asa ca am revenit pe VH1 si e mirific. Nu ma mai intereseaza nimic pentru ca oricum nu se intampla nimic, asa ca prefer sa nu-i mai ascult pe limbincuristii bolnavi de scenarita cronica dornici sa ne-o inoculeze pe stilul picaturii chinezesti. Nu mai am chef de scenariile lor fanteziste izvorate din gindirea lor ingusta asa ca prefer sa merg la teatru, nu mai pot asculta fictiuniile lor naive asa ca prefer sa merg la cinema pentru un film bun.
In timp ce scriam aceste randuri imi zboara gandul la versurile inegalabilului poet roman :

Vreme trece, vreme vine,
Toate-s vechi si noua toate;
Ce e rau si ce e bine
Tu te-ntreaba si socoate;
Nu spera si nu ai teama,
Ce e val ca valul trece;
De te-ndeamna, de te cheama,
Tu ramâi la toate rece.

Multe trec pe dinainte,
In auz ne suna multe,
Cine tine toate minte
Si ar sta sa le asculte?...
Tu asaza-te deoparte,
Regasindu-te pe tine,
Când cu zgomote desarte
Vreme trece, vreme vine.

Nici încline a ei limba
Recea cumpana-a gândirii
Inspre clipa ce se schimba
Purtând masca fericirii,
Ce din moartea ei se naste
Si o clipa tine poate;
Pentru cine o cunoaste
Toate-s vechi si noua toate.

Privitor ca la teatru
Tu în lume sa te-nchipui:
Joace unul si pe patru,
Totusi tu ghici-vei chipu-i,
Si de plânge, de se cearta,
Tu în colt petreci în tine
Si-ntelegi din a lor arta
Ce e rau si ce e bine.

Viitorul si trecutul
Sunt a filei doua fete,
Vede-n capat începutul
Cine stie sa le-nvete;
Tot ce-a fost ori o sa fie
In prezent le-avem pe toate,
Dar de-a lor zadarnicie
Te întreaba si socoate.

Caci acelorasi mijloace
Se supun câte exista,
Si de mii de ani încoace
Lumea-i vesela si trista;
Alte masti, aceeasi piesa,
Alte guri, aceeasi gama,
Amagit atât de-adese
Nu spera si nu ai teama.

Nu spera când vezi miseii
La izbânda facând punte,
Te-or întrece nataraii,
De ai fi cu stea în frunte;
Teama n-ai, cata-vor iarasi
Intre dânsii sa se plece,
Nu te prinde lor tovaras:
Ce e val, ca valul trece.

Cu un cântec de sirena,
Lumea-ntinde lucii mreje;
Ca sa schimbe-actorii-n scena,
Te momeste în vârteje;
Tu pe-alaturi te strecoara,
Nu baga nici chiar de seama,
Din cararea ta afara
De te-ndeamna, de te cheama.

De te-ating, sa feri în laturi,
De hulesc, sa taci din gura;
Ce mai vrei cu-a tale sfaturi,
Daca stii a lor masura;
Zica toti ce vor sa zica,
Treaca-n lume cine-o trece;
Ca sa nu-ndragesti nimica,
Tu ramâi la toate rece.

Tu ramâi la toate rece,
De te-ndeamna, de te cheama:
Ce e val, ca valul trece,
Nu spera si nu ai teama;
Te întreaba si socoate
Ce e rau si ce e bine;
Toate-s vechi si noua toate:
Vreme trece, vreme vine.

GLOSSA - Mihai Eminescu
(1883, decembrie)

52 de comentarii:

  1. Bine ai revenit domnule printre noi ăştia de rând :))
    Văd că ai devenit romantic...

    RăspundețiȘtergere
  2. @Catalina
    bune v-am regasit prieteni, am lipsit motivat, nu am avut net cateva zile si nu am putut raspunde provocarilor blogosferei. Cu romantismul ce sa spun, a fost redescoperit si scos la lumina.

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine, bine, dacă măcar ar fi un scenariu de Oscar!:)

    RăspundețiȘtergere
  4. Adrian ai grija, orice bolnav mintal, isi face o lume a lui, nu mai recunoaste lumea reala ;)

    RăspundețiȘtergere
  5. @Marius Ola
    nu ma las vrajit de premii :)))), acum ceva ani am mers la un film care a primit premiu pentru cea mai buna comedie si nu a ras nimeni in sala (aprox. 100 de persoane) tot filmul cu exceptia unuia. Cred ca il angajasera aia sa rada singur sa nu-i batem la sfarsit si sa le cerem banii de bilet ;).

    RăspundețiȘtergere
  6. vezi că ai ceva la mine începe aşa "nu pot trăi fără...",vezi poate îţi trebuie :D

    RăspundețiȘtergere
  7. @Dan Ciulea
    stiam ca am probleme cu capul, nimic nou, dar nu vreau sa le agravez privind manipularea ;).

    RăspundețiȘtergere
  8. @Catalina
    am citit ghidat de comentariul tau de ieri, o sa fac un update la lepsele de ieri si o trec si pe asta azi ;), pe principiul daca e bal sa dansam :)))).

    RăspundețiȘtergere
  9. scuze...am văzut târziu că încă nu vrei să te bagi :D

    RăspundețiȘtergere
  10. @Catalina
    gata, e tarziu, m-am bagat deja, acum completez postul cu lepsele de ieri cu ce am gasit la tine ;).

    RăspundețiȘtergere
  11. Doar atat : http://www.youtube.com/watch?v=HiaOFOMPOBc si o zi faina ! Sa ne pastram mintile curate :D

    RăspundețiȘtergere
  12. @Danette
    cu mintea curata iti doresc o zi superba si iti raspund cu :
    http://www.youtube.com/watch?v=V7vmuHlgaRU&feature=channel

    RăspundețiȘtergere
  13. Cum nimic nou? Pai gripa bovina...antidotul...
    :) Bine ai revenit :D

    RăspundețiȘtergere
  14. @Lillee
    pentru mine poate avea denumire de orice specie animalica, tot cifrata ramane si de aceeasi natura, nu ma incomodeaza ;).

    RăspundețiȘtergere
  15. Bun venit in lumea "mea" .Eu de mult am renuntat la tv,mai bine citesc ceva ,lucrez ceva ,orice ,numai sa nu-i mai vad pe ...unii.
    O zi cu soare Adrian!

    RăspundețiȘtergere
  16. Bine aleasă poezia. Iar de scenarită nu vom scăpa niciodată...

    RăspundețiȘtergere
  17. @Mika
    buna urarea ;), interesanta lumea .... o zi superba iti doresc si eu tie Mika.

    RăspundețiȘtergere
  18. @Lisandru
    multumesc, sunt onorat mai ales ca aprecierea vine din partea ta. Scenarita, bat`o vina, e ca buruiana in cultura, cand crezi ca ai scapat de ea atunci reapare ;).

    RăspundețiȘtergere
  19. Hai să plivim scenarita, atunci, chiar dacă pare un demers irealizabil. Oricum, eu sunt destul de sceptic în ceea ce priveşte multe dintre teoriile conspiraţiei aruncate la diferite intervale de timp peste noi...

    RăspundețiȘtergere
  20. @Lisandru
    eu propun sa dam cu ierbicid si asa putem sa scapam, pentru o perioada buna pe anumite culturi, de ea ;). Teoriile sunt pentru gloata, iar ceea ce e mai grav instinctul de turma se concretizeaza si alerga aproape toti in directia indicata.

    RăspundețiȘtergere
  21. Scrisesem mai demult un text referitor la ochelarii de cal pe care îi poartă/purtăm mulţi... Nu vedem ceea ce ar trebui văzut, vedem în fiecare zi ceea ce doresc alţii să vedem. O realitate de multe ori cosmetizată, afară-i vospit gardul, înăuntru leopardul... Dacă se cumpără en-gros ierbicid mă bag şi eu!

    RăspundețiȘtergere
  22. @Lisandru
    facem si noi ce putem, punem de o cheta pentru strangerea de fonduri viruale si apoi ierbicidam netul cel putin ;).

    RăspundețiȘtergere
  23. Trăiesc de câţiva ani într-o "zonă liberă de televiziune". Cu toate astea, ştirile continuă să mă găsească şi pe alte căi. Nu mă pot rupe total de ele, pentru că trăiesc în prezent, dar măcar le selectez. Să aveţi o seară minunată! :)

    RăspundețiȘtergere
  24. @Melami (silavaracald)
    asta fac si eu de obicei, selectez, dar in anul care tocmai a trecut am abuzat putin si acum am nevoie de o pauza. Normal ca ma informez dar nu mai rezist cu manipularea asta scarnava si imi e tot mai mila de popor.
    Seara va fi minunata, multumesc, acum fug sa joc un basket ;), o seara superba va doresc si voua.

    RăspundețiȘtergere
  25. Da, e un moment propice culturalizării...

    RăspundețiȘtergere
  26. @Vania
    corect, ai mare dreptate .... poate asa o sa scapam de metehnele trecutului si in sfarsit o sa putem privi cu ochii larg deschisi.

    RăspundețiȘtergere
  27. Adi, prietene, toata scenarita asta de care vorbesti e o urzeala foarte bine gandita, strategic si subliminal de-a dreptul, iar daca ai dubii, gandeste-te doar la faptul ca ochii nostri sunt mereu distrasi de la adevaratele probleme si teme de interes ce-ar trebui sa ne framante.

    RăspundețiȘtergere
  28. Adrian, ca tot veni vorba de romantism, tu ce ai vrea sa iubesti mai mult?
    http://antiquescoffee.wordpress.com/

    RăspundețiȘtergere
  29. Cum sa nu fie nimic nou?

    Vlaescu i-a angajat pe Andrei Gheorghe si pe Bittman la finante :)).

    In alta orein de idei, o stire foarte importanta de astazi este cea referitoare la moartea chitaristului Bela Kamocsa. Din pacate prea putini au auzit de el :( Am scris despre acest eveniment pe blog, plus bonus, daca nu ai citit ceva, o mica povestioara in care am incercat sa ilustrez cum a esuat tentativa mea de a merge la schi.

    RăspundețiȘtergere
  30. De ziua lui Eminescu, aceste versuri:

    Şi dacă de cu ziuă…

    Şi dacă de cu ziuă se-ntâmplă să te văz
    Desigur că la noapte un tei o să visez,
    Iar dacă de cu ziuă eu întâlnesc un tei
    În somnu-mi toată noaptea te uiti în ochii mei.

    RăspundețiȘtergere
  31. Până va trece valul portocaliu, ar fi bine să rămânem reci, dar asta n-ar trebui să ne împiedice să le socotim pe toate, ce e rău şi ce e bine...dacă găsim ceva de bine...

    RăspundețiȘtergere
  32. mă uitam şi eu, fără sonor, la posturile de ştiri. vedeam aceleaşi feţe cunoscute, cu aceleaşi promisiuni şi idei tâmpite. în rest, toate bune :)

    RăspundețiȘtergere
  33. Este frumos si de apreciat ca ti-ai amintit de Eminescu in preajma zilei sale de nastere.

    RăspundețiȘtergere
  34. va invit pe blogul de poezie www.mariusaldea.wordpress.com
    multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  35. Salut , vrei sa faci link exchange cu http://baiatulciudat.com . Daca da poti sa ma treci cu " Baiatul Ciudat " iar link : " http://baiatulciudat.com " . Cand m-ai adaugat la blogroll te rog lasa-mi un msj cu datele de contact sa te adaug si eu.

    O zi buna :)

    RăspundețiȘtergere
  36. DEspre ce film era vorba? Eu râd cam din orice...:))

    RăspundețiȘtergere
  37. Adica, nu te-au captivat interesantele discutii despre flacara violeta si despre vrajitorii de care s-a inconjurat Base ca sa castige alegerile atacandu-i energetic pe adversari?

    RăspundețiȘtergere
  38. @Teo
    e normal sa fie premeditata, dar eu ma mir de cei care o mananca pe paine ;).

    RăspundețiȘtergere
  39. @Lili
    vin azi si pe la tine sa-mi exprim parerea.

    RăspundețiȘtergere
  40. @Dan Patrascu
    abia am scapat de Irina Loghin si inca ceva cantareti de prin parlament, acum gata trebuie angajati la guvern :)))). Am citit deja Dane, dar stau foarte prost cu timpul si nu prea am timp sa comentez, dar o sa ma revansez. S`auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  41. @Sebra
    marea pare linistita, dar valurile pot creste oricand ;).

    RăspundețiȘtergere
  42. @cel mai bun
    nici fara sonor nu mai rezist :))), toate bune si numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  43. @Alina Cristea
    imi amintesc foarte des de el, mai mult deversurile lui, si spre rusinea mea abia dupa ce am scris acest post am afat ca urmeaza ziua sa de nastere.

    RăspundețiȘtergere
  44. @Marius Aldea
    am sa vin in vizita pe le tine, te-am trecut in blogroll si la o cat mai buna recitire.

    RăspundețiȘtergere
  45. @Gabriel Ionut
    eu am incercat sa-ti vad blogul dar momentan nu merge ;), te-am vazut prin blogrol-ul prietenilor mei asa ca te trec si eu bazandu-ma pe increderea acordata de ei ;).
    La buna recitire.

    RăspundețiȘtergere
  46. @geocer
    am auzit eu ceva, dar nu ma pasioneaza ;).

    RăspundețiȘtergere
  47. @Alexandru Marin
    mai e bun si la alte chestii, dar nu trebuie lasat sa te dezinformeze ;).

    RăspundețiȘtergere
  48. Cred ca din mass-media de la noi lipseste un element care sa ofere stiri (si chiar divertisment) de calitate.
    - Anul trecut in vara, intr-o saptamana petrecuta in Austria, CNN era singurul post in engleza (la germana is varza...a la Cluj si parca mai era TV5, cu care iarasi nu m-as fi inteles). Stirile cu "probleme" politice sau sociale erau prezentate punctual, fara prea mare tam-tam, iar cele pozitive erau putin cam prea incurajatoare. Totusi, tactica asta a ajutat de minune economiei consum si efectele s-au vazut (nu in acea saptamana, desigur).
    - NU MAI AI frate la ce sa ma uit dimineata la TV... Inca de la faimosii Teo si Mircea, acuma ar mai fi Razvan si Dani care mi se par usor expirati si incep tarziu (pt mine erau la fel de nasoli si la ora 12:00). Mai era intr-o vreme Capatos si Cioran - parca mai era cum era... Da' acuma? Stirile de dimineata cu cine o mai murit cat tu ai dormit, cu stiri din "sport" (a se citi fotbal, si a se citi Becali, Borcea, Iancu, Mutu, Banel, si fufele sau business-urile lor), pe Animal Planet americani care maltrateaza animale (si la ala ma enervez ca macar acolo ii baga la parnaie) si pe Discovery How-It's-Made care il vad a 10-a oara (sincer NU exagerez deloc).

    Noa - la ce sa te uiti frate? Normal ca VH1 rulez!

    RăspundețiȘtergere
  49. @KilleRu
    e varza totul, iar apropo eu in austria nu ma uit decat la web-urile care arata cum e vremea pe partii :)))).
    Nu ma mai intereseaza stirile lor trinchiate si manipulante deloc. Nu mai dezvolt subiectul cu emisiuniile de la televiziuni pentru ca imi creaza disconfort ;).

    RăspundețiȘtergere