marți, 19 ianuarie 2010

Tu stii ce animal totem ai?

Prezicerea viitorului nu intra in atributiile astrologiei amerindienilor si ale vestitului sau "Cerc al vietii'. Dupa astrologia amerindiana, fiecare dintre noi are un animal totem care se stabileste in functie de data nasterii. Scopul intregii astrologii samanice prea putin cunoscute noua este acela de a cauta sa te calauzeasca spre o viata mai buna si spre o apropiere de natura.
1. SOIMUL 21 martie - 20 aprilie
Inzestrat cu privire agera si patrunzatoare, cu gheare ascutite care-i permit sa-si insface prada fara sa pregete, soimul se crede instrumentul providential al pedepsei divine. In fapt, el este caracterizat de impulsivitate, nerabdare si neliniste. Isi poate tempera instinctele printr-o adinca si atenta analiza a subconstientului si mai ales prin autostapinire. Doar asa soimul devine liber de prejudecati si stapin cu adevarat pe propria-i viata.
2. CASTORUL 21 aprilie - 21 mai
Castorul este un adevarat 'constructor' puternic si indraznet, capabil sa schimbe mediul, imprejurimile, cursul lucrurilor si al vietii. El are abilitatea de a transforma ideile si dorintele in realitate. Este uimitor cum un animal atit de mic isi poate schimba ambientul in citeva zile cu atita abilitate si rapiditate. Din dorinta exagerata de a acumula tot mai mult, nativul din castor ajunge sa creada ca va fi capabil sa schimbe intregul echilibru al universului, mereu in favoarea sa.
3. CAPRIOARA 22 mai - 21 iunie
Caprioarele sint animale extrovertite si 'guralive' asa cum le recomanda sunetele sau mormaiturile pe care le emit. Ele isi 'striga' dorintele fara cea mai mica modestie sau discretie. Diferenta enorma dintre modul de a fi pacifist al femelei si cel agresiv al masculului scoate in evidenta caracterul lor duplicitar. Caprioarele traiesc in turma, fiind animale foarte sociabile, curioase si atasate, ele parasind grupul doar cind simt ca vor parasi si lumea. Cu toate acestea, latura nestatornica a caracterului nativilor din Caprioara primeaza in fata celei sentimentale.
4. CIOCANITOAREA 22 iunie -22 iulie
Despre ciocanitoare se spune ca este o pasare 'indigena' deoarece habitatul sau este acelasi de sute de ani. Ea nu migreaza - fiind un bun simbol al atasamentului fata de locul natal, fata de casa, cu radacini puternice in trecut. Isi construieste si consolideaza cuibul intre sfirsitul lui aprilie si iulie (perioada favorabila si zodiei Cancerului) in care Ciocanitoarea se regaseste. Cuiburile sale sint foarte rezistente, reprezentind stabilitatea casei si adesea sint folosite dupa citiva ani si de catre alte pasari cum ar fi graurii. Rolul ciocanitoarei se pare a fi acela de a apara, regenera si de a oferi si altora buna gazduire in mediul sau natural.
5. SOMONUL 23 iulie - 23 august
Somonul, reprezentant demn de admirat al regnului animal, este curajos si capabil de a-si sacrifica propria viata pentru cea a progeniturilor sale. El inoata intotdeauna contra curentului si se grabeste tot timpul minat de grija interioara si permanenta de a-si marca drumul cu seriozitate. La somoni intervine insa paradoxul conform caruia oriunde s-ar afla se grabesc sa-si depaseasca limitele, daruindu-se unei idei chiar pina la jertfa totala, pentru ca apoi, dupa ce si-au indeplinit sarcina, sa revina la matca, sa se intoarca la origini. S-ar putea pune intrebarea de unde vine obstinatia cu care somonii se straduiesc sa inoate mereu in susul apei catre locurile de obirsie? Sa regasim in aceasta dorinta, excesiv de morbida, uneori, atasamentul fata de stramosi si radacini sau o incapatinare ancestrala sau chiar imobilitate in gindire?
6. URSUL 24 august - 23 septembrie
Pentru amerindieni el este o creatura cu un nivel de inteligenta foarte ridicat, capabil sa se adapteze cu usurinta conditiilor mediului natural in care traieste. Astfel, daca sezonul nu este prielnic necesitatilor sale vitale, Mama Ursoaica - foarte responsabila, de altfel, isi amina gestatia in asteptarea unor vremuri mai bune. Caracterizat de pragmatism, ursul este rabdator si pindeste momentul potrivit, cind toate astrele ii sint favorabile, sa dea marea lovitura care ii poate aduce bunastare.
7. CIOARA 24 septembrie - 22 octombrie
Reprezentind foarte bine zodia clasica a Balantei, Cioara se caracterizeaza prin excelenta posibilitate de comunicare. Conform mitologiei amerindiene, cioara este un model civilizator si organizator. Dar, ca orice pasare, usoara si instabila, cioara se caracterizeaza si prin neseriozitate, uneori. Isi aroga libertati neconvenabile unora si lasa impresia ca numai cu ajutorul ei lumea isi gaseste armonia, pacea si linistea mentala sau sufleteasca.
8. SARPELE 23 octombrie - 22 noiembrie
Sarpele este simbolul nelinistii si al renasterii. Se schimba mereu, dar ramine acelasi. Intotdeauna are nevoie sa-si schimbe pielea ca sa-si duca viata mai departe - fiind in perfecta analogie cu zodia Scorpionului care se refera la mari transformari existentiale. Una dintre acestea pune accentul pe capacitatea nativilor zodiei de a se ridica si a merge mai departe schimbindu-si radical viata, urmindu-si telurile in ciuda aprobarilor sau dezaprobarilor celor din jur.
9. BUFNITA 23 noiembrie - 21 decembrie
Bufnita se pliaza perfect pe semnul astral al Sagetatorului, fiind capabila si de bune, si de rele. In mitologia amerindienilor, aceasta pasare nu este incarcata de conotatiile negative pe care le poseda in Crestinism. Bufnitelor le place sa-si ajute semenii, se dovedesc persoane de incredere, sint convingatoare, se implica in proiecte si sint capabile de realizari marete. Dimpotriva, daca bufnitele cad prada instinctelor celor mai josnice, ele pot aduce tot raul datorita toanelor si a lipsei lor de tact caci, sa nu uitam, ele reprezinta fata neagra a divinitatii.
10. GISCA 22 decembrie - 20 ianuarie
Facind o incursiune prin lumea necuvintatoarelor, gigaitul si ciupiturile obraznice ale gistei te-ar duce cu gindul la o prejudecata, si anume ca 'naivitatea' abunda la nativii acestei zodii. Dimpotriva, gisca este una dintre cele mai inteligente pasari dupa aprecierile ornitologilor, iar nativii zodiei au reputatia deloc flatanta a incapatinarii si hotaririi de a-si atinge telurile fiindca odata strafulgerati de o idee lupta pentru ea cu consecventa, chiar cu rigiditate. De multe ori, cei nascuti in aceasta zodie, pot avea idei preconcepute pe care nu si le vor schimba chiar daca li se aduc dovezi clare ca acestea ar fi gresite.
11. VIDRA 21 ianuarie - 18 februarie
Oarecum asemanatoare delfinului, Vidra se distreaza improscind apa in jurul ei cu bucurie copilareasca, aluneca pe valuri, pe busteni fara nici o grija, considerind ca jocul face parte din existenta ei. Vidrele fac nota discordanta in regnul animal avind multa voiosie, inventivitate, dinamism, dar, in acelasi timp, sint persoane deloc docile, excentrice, chiar imprevizibile. Acest model de comportament se pliaza perfect pe arhetipul Varsatorului din astrologia clasica.
12. LUPUL 19 februarie - 20 martie
Samanii amerindieni nu pregeta sa recunoasca in aceasta zodie sensul devotamentului impins pina la sacrificiul de sine care il caracterizeaza pe nativul acestei zodii. Lupul, traind in haite, are, fireste, un deosebit simt al adaptarii in comunitate si, la tinerete este gata sa se sacrifice pentru binele celor care il inconjoara. Aratind un interes deosebit pentru misterele vietii, el este considerat o legatura intre lumea spirituala si cea telurica. Cunoasterea meandrelor sufletesti si ale celor mai ascunse cotloane ale existentei ii face pe lupi sa devina conducatori si in viata, dar si dincolo de ea, asa cum se petrece in tribul amerindian Algonquin - vinatori nomazi din sud-estul Canadei, cu cea mai veche cultura din regiune. Strigatul jalnic al lupului in momentul mortii nu poate fi uitat cu usurinta si reprezinta modul sau de comunicare cu fortele oarbe si misterioase ale celuilalt tarim.

65 de comentarii:

  1. Buhuhu! Bine că am scăpat de Cioară:)

    RăspundețiȘtergere
  2. Vidră :D
    Damn, speram la ceva mai impunător. Lup, par example.

    RăspundețiȘtergere
  3. Oooops ....dupa calendar sunt urs, da` nu-mi pica prea bine avand in vedere ultima mea postare :))))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Habar n-aveam pana sa citesc aici...cica's bufnita :))

    RăspundețiȘtergere
  5. Gîscă toată ziua. Mi-o ziseşi...fără cuvinte...

    RăspundețiȘtergere
  6. stiam de asra, sunt bufnita si ma regasesc in totalitate...:)

    RăspundețiȘtergere
  7. câte bufniţe iţi citesc blogul, Adiane! =))

    RăspundețiȘtergere
  8. Tare interesant, va spun! Eu unul, care va sa zica Lupul (cel rau) sunt incantat si extaziat de asemenea analogie a mea cu distinsele mamifere canine!

    Foarte tare post-ul, mi-ai facut ziua!
    Auuuuuuuuu (adica ne mai vedem)!

    RăspundețiȘtergere
  9. sunt un somon ... nu am stiut
    mersi de compliment :D

    RăspundețiȘtergere
  10. Vidra! Piperusha, a fost sau vine in curand ziua ta, haaa?!

    RăspundețiȘtergere
  11. Carevasăzică, la mine este ciocănitoarea. De-aia îmi plăceau desenele animate cu Woody? Ha, ha...

    RăspundețiȘtergere
  12. N-avea cum sa fie, avand in vedere intervalul in care e incadrata vidra...hmmm!! Oi fi in aceeasi zi cu mine, sa nu-mi spui! :P

    RăspundețiȘtergere
  13. Salut,daca esti de acord cu link exchange,contacteaza-ma!

    RăspundețiȘtergere
  14. căprioară. fără orice alt comentariu.

    RăspundețiȘtergere
  15. Sunt o adevarata Bufnita si ma regasesc in descrierea respectiva: si cu bune si cu rele.

    RăspundețiȘtergere
  16. cu toate că am semnul de apă(cică)şi acum tu zici că-s vidră...nu prea mă simt de apă,dacă-mă-nţelegi :)

    RăspundețiȘtergere
  17. @Cris: Broscuta, mi-esti sora intru zodiac si totem? Super tare! Hai sa-ti zic si sa nu-ti zic data: apare pe Ardei, undeva intr-unul din cele mai recente posturi...
    :P

    Astept hint si din partea ta :))

    RăspundețiȘtergere
  18. Vidră toată ziua! Şi noaptea! Io mi-s!
    Sper că s-a renunţat la chestia aia barbară cu hainele de blană naturală... :)

    RăspundețiȘtergere
  19. Bravo, inca o vidra! S-a terminat cu suprematia bufnitelor! mwhahahahaaha

    RăspundețiȘtergere
  20. Interesant..."sarpele ce-l cresti la piept ,te poate musca" ...OARE?

    RăspundețiȘtergere
  21. Vidră mi-s şi eu. Atât doar că jocul, în ce mă priveşte, seamănă mai degrabă cu snooker-ul, mereu îmi calculez cu anticipaţie mişcările ulterioare. Voioasă? Sunt, dar îmi trebuie motiv. În rest, aş zice că se potriveşte.

    RăspundețiȘtergere
  22. Am o căprioară.Merci pentru informaţie!

    RăspundețiȘtergere
  23. @Marius Ola
    se spune ce de ce ti-e frica nu scapi, dar la tine se pare ce e exceptia care confirma regula :)))).

    RăspundețiȘtergere
  24. @Piperusha
    de maine intram in zodia ta :))), se pare ca cineva face chef in curand ;).

    RăspundețiȘtergere
  25. @Danette
    :))))))))) .... postul tau se referea la altceva ;) .... si cum spuneai cu ursul? rege peste animale :)))).

    RăspundețiȘtergere
  26. @Corina
    si ai sarbatorit fara noi acum o luna si ceva?

    RăspundețiȘtergere
  27. @Geanina
    nu am spus eu, cei care l-au facut :)))), samanii ameridieni ;).

    RăspundețiȘtergere
  28. @Deea
    multe bufnite, cum spune si Piperusha, si nu spuneti nimic sa va felicitam si noi :))), un pahar virtual de sampagnie, o aluna, o maslina :)))).

    RăspundețiȘtergere
  29. @KiLLeRu
    se pare ca ai simtit tu ceva cand ai ales pseudonimul ;).

    RăspundețiȘtergere
  30. @Dan Ciulea
    esti o delicatesa maestre, una din preferatele mele, dar pe tine te citesc decat sa te mananc :)))).

    RăspundețiȘtergere
  31. @Cris
    deci tu urmezi? poate nu ne oferiti acolo ceva tort virtual sa ne faceti pofta ;).

    RăspundețiȘtergere
  32. @Lisandru
    alea erau desene animate, nu cele de azi care imi par grotesti.

    RăspundețiȘtergere
  33. @Ilana
    caprioara, ai mare grija la vanatori :)))).

    RăspundețiȘtergere
  34. @Ronie
    se pare ca e de bun simt si inspiratie aceasta scriere a ameridienilor ;).

    RăspundețiȘtergere
  35. @Catalina
    eu te inteleg, dar se pare ca samanii ameridieni ne categorisesc nu eu ;).

    RăspundețiȘtergere
  36. Deci ciocănitoare :) Sună cam interăretabil, dar descrierea se potriveşte destul de bine.

    RăspundețiȘtergere
  37. @Piperusha
    deci sa inteleg ca trebuie sa-ti rasfoim blogul pentru a afla data? Hmmm, eu cred ca tu si broscuta, mai mult sau mai putin ofensata, trebuie sa ne spuneti data la care trebuie sa va tragem de urechi si sa va felicitam :))), pentru ca se apropieeeee ;).

    RăspundețiȘtergere
  38. @Ruxandra
    bine ca nu prea sunt vanatori pe aici ;).

    RăspundețiȘtergere
  39. @Melami (silavaracald)
    noi suntem ecologisti ;).

    RăspundețiȘtergere
  40. @Piperusha
    da, dar toate vidrele trebuie sa ne spuna data la care sa le felicitam :))))))).

    RăspundețiȘtergere
  41. @Mika
    stiam eu de scorpionul din tine, acum e si sarpe :)))))), ce noroc de mine ca nu mi-e frica ;).

    RăspundețiȘtergere
  42. @Ada Rus
    e, a mai venit o vidra si acum putem spune ceva de suprematie :))), tie nu-ti mai cer data pentru ca o stiu deja pentru ca ti-am urat de toate alea mai devreme si am aflat-o ;).

    RăspundețiȘtergere
  43. @Blindius
    sa inteleg ca ai o caprioara? deci tu esti ....? sau am inteles eu gresit?
    Sunt curios nevoie mare :))))))))), bine ai venit pe la mine si la o cat mai buna recitire.

    RăspundețiȘtergere
  44. Văd că mi s-a repartizat Vidra, deşi mă ştiam în bune relaţii cu Pisica...

    RăspundețiȘtergere
  45. @Sebra
    nu am ales eu totemurile ;), eu doar le-am publicat :)))). Descrierea cred ca e mai importanta ;).

    RăspundețiȘtergere
  46. @Vania
    e bine sa ai relatii bune cu pisica, iar dupa repartitie observ ca in curand o sa te sarbatorim maestre.

    RăspundețiȘtergere
  47. Adi, se pare ca eu sunt bufnita, desi nu-mi place animalul asta defel. fara sa te superi, te rog modifica titlul si mai pune un "i' la "stii", sa nu-mi sara in ochii vigilenti:) O zi perfecta, prietene!

    RăspundețiȘtergere
  48. @Teo
    nu e un animal potrivit dar nu l-am pus eu ;), mercic pentru corectura, am executat :))). O zi superba iti doresc si tie prietene!

    RăspundețiȘtergere
  49. Salut! Adrian, ce nu ai declarat încă (sau mi-a scăpat atenţiei) este dacă ai profitat şi te-ai bucurat din plin de noua zăpadă, ştiindu-te un schior pasionat.

    RăspundețiȘtergere
  50. @Vio
    inca nu am profitat de ea pentru ca inot prin nametii din bucuresti de duminica seara :)))). Ma feresc de cei care nu au auzit de existenta cauciucurilor de iarna si skiaza cu masina ;). Nu e inca zapada foarte buna de ski in Romania, ma uit zilnic pe web-urile instalte pe partii, sper sa ninga pana in weekend si sa inaugurez sezonul pe o partie pe undeva :))).
    Vin cu poze de la eveniment daca se va intampla minunea, daca nu in Austria ca e garantata zapada ;).

    RăspundețiȘtergere
  51. Si eu tot somon...sau somonita :))) Oare e afumat?

    RăspundețiȘtergere
  52. Salut,

    Sorry ca scriu aici, dar ne place blogul tau si vrem sa facem link exchange. Te intereseaza ?


    Te rog contacteaza-ne pe blogul nostru ca sa te trecem si noi in lista.

    Mersi

    RăspundețiȘtergere
  53. @ Adrian: îmi pare rău că nu am ştiut mai din timp de venirea ta. Poate te ajutam cu un vin fiert să răzbeşti mai uşor prin nămeţi...

    RăspundețiȘtergere
  54. ...sigur nu-i leul !
    Sunt atat de sarac, ca nici animal-totem n-am !
    Practic, sunt cu totemul gol !

    RăspundețiȘtergere
  55. Adi, fa un pustiu de bine si scoate controlul ala cu litere ... one - esti singurul care foloseste tortura asta, two - stii, nu le recunosc pe toate !

    RăspundețiȘtergere
  56. Ce tare, eu sunt o gasca incapatanata :)

    Frumoasa postare.

    RăspundețiȘtergere
  57. @cel mai bun
    pesti vormesc? :)))), aaaaaaa .... somonul e ceva de soi asa ca ..... ;).

    RăspundețiȘtergere
  58. @Lillee
    somonita blonda, cum e aia afumata :)))), sau poate de la prea multe fumuri ;).

    RăspundețiȘtergere
  59. @Dan Brad
    cum nu ai animal totem, cand esti nascut de nu te-ai gasit si ce cauti tu leul, esti in zodia Leului?
    Am sa scot literelel de verificare, dar daca ma trezesc cu sute de comentarii spam o sa le repun ;).
    S`auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  60. @Dan Patrascu
    mercic gascane incapatanat ;), numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  61. hmm...lup, ce frumos si impunator...imi place mai mult decat pestele ce mi-a fost atribuit de zodiac.

    RăspundețiȘtergere
  62. @Filthy
    mda, un totem impunator, grija mare la vanatori ;).

    RăspundețiȘtergere