vineri, 22 ianuarie 2010

Virtual nenicule, dar ... unde se poate ajunge?

Toti suntem putin dusi cu capul, dar sunt unii, hmmm ....., eu ma chinui sa-i inteleg dar nici o sansa. In primul rand puteti citi acest articol in BUSINESS MAGAZIN iar apoi sa-l comentam impreuna. Eu am incercat sa inteleg acele persoane dar imi este foarte greu, cu toate ca si eu am probleme majore la mansarda, dar sunt multi care ma depasesc vizibil.
E vorba de jocuri pe calculator, niciodata nu m-a prins un joc cum se intampla cu unii de nu mai mananca nu mai fac nimic pana nu-l dovedesc, dar ma rog, ii inteleg pentru ca sunt pasionati si fiecare cu ale lui, nici eu nu pretind sa ma inteleaga cineva de ce vreau si vara zapada, dar nici pana acolo sa cheltui sute de dolari pentru o gradina virtuala, pe net. Am inteles ca sunt jocuri in care investesti bani, citeam si eu haotic pe net despre astea, iar apoi iti vinzi contul si bla ... bla ... bla, faci bani. Ok, dar sa ajungi sa cumperi rasaduri pentru legume virtuale si sa le plantezi, in gradina virtuala, cu vecinii prieteni de pe facebook, aste e maximum posibil. Nu m-au pasionat retelele astea de socializare virtuale niciodata, am avut cont pe hi5 si in cateva luni era plin de asa zisi "prieteni" pe care nu-i cunosteam, aveam mailul plin de invitatii si alte prostii, interesant, dar nu e pasionant pentru mine asa ca l-am sters pentru ca ma stresa. Acum am si eu pe facebook (de un an cred, nu radeti) dar nu prea stiu cum functioneaza ( si nici nu ma intereseaza de fapt), dar nu stiam ca sunt si jocuri acolo, sunt mai impiedecat eu de fel, dar ce jocuri? Acum am o explicatie a crizei, daca 65 de milioane de fraieri cumpara rasaduri virtuale si le planteaza in gradini virtuale, de unde sa mai manance, sau o fac tot virtual? Ce bine ca mama nu are net si planteaza legumele in gradina si nu virtual. Astia cred ca o sa mearga in curand si la toaleta virtual iar pentru siguranta isi pun un pampers ;).
Eu consider internetul o cale de comunicare foarte rapida si utila, o cale de informare (e si multa dezinformare dar trebuie sa fi atent) tot la fel de rapida si ieftina, dar sa nu cadem in patima virtuala ca e groaznic. Imi aduc acum aminte de o discutie cu un student din Cluj la o conferinta ZileleBiz, in care imi explica despre lumea virtuala denumita de el on-line (si in conceptul lui vie) iar pentru el tot ceea ce este real este off-line (un fel de mortaciune), hmmm, putin socant, nu stiu daca ma intelegeti, parca noi din off-line suntem ceva de umplutura si aproape fara rost.
Care e parerea voastra despre aceasta lume virtuala si cat de mult va implicati "virtual" in ea?
UPDATE:
Mika a adus completarea la aceste scrieri cu o inregistrare si un articol care merita citit aici: Mika - viata virtuala

34 de comentarii:

  1. Adriane!....multi sunt in gradina lui Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
  2. Acum lasa-i pe ei sa isi umple golurile si sa multumim lui Dumnezeu ca nu suntem in situatia lor.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pur şi simplu nu-mi dau seama ce ne-am face dacă nu am avea netul ăsta în fiecare zi...

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar ieri am scris un articol despre bunurile virtuale:
    http://fbronnie.blogspot.com/2010/01/bunurile-virtuale-sau-bani-pentru-nimic.html

    RăspundețiȘtergere
  5. F tare articolul, m-am amuzat. Si f mult adevar, din pacate. ce sa zic?! Eu ma consider off-line ca sa zic asa, nu ma implic mult, am si eu cont pe facebook si hi5, chiar nu stiu dc nu le sterg ca oricum nu m-am prins nici acum cum functioneaza :D. Sunt legata de net, recunosc, imi lpace, dar selectez, si sunt atenta la informatii. Asa ca, traiesc in lumea erala, dar mai bag capul si in cea virtuala. Oricum rasaduri n-as pune decat in curtea mea proprie, si clar aia e off-line!!!

    RăspundețiȘtergere
  6. Abuzul de internet danuneaza grav sanatatii, ca orice lucru de pe lumea asta. Ce e mai urat e ca in cazuri extreme auzi de copii care se sinucid fiindca parintii le-au restrictionat accesul la internet si alte grozavii. Iar aici intra in joc TV-ul. Bine ca nu am cablu si prind doar 5 posturi cu antena. Sunt fericita asa.;)

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu cred că ne putem opune valului. Literatura SF citită în copilărie a devenit (de mult) realitate. Nu ţineţi minte atâtea povestiri în care oamenii deveneau din ce în ce mai dependenţi de maşini, ajungând să fie comandaţi sau să fuzioneze cu ele (implant, telepatie etc.)? Viitorul din cărţile SF e deja aici. Poţi să lupţi sau poţi să te adaptezi. Nicio cale nu e uşoară.

    RăspundețiȘtergere
  8. @Adrian,
    E o nenorocire; m-am indragostit, si nu pot sa nu le vad numele,lucia, Sebra, melami,de ieri, Aura.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cred totuşi că ar trebui păstrat un echilibru. Fie şi faţă de mediul on-line. Ceea ce ne caracterizează este fiinţa, nu virtualul. Poate aş supăra pe mulţi, dar am timp şi să trăiesc. Virtualul poate fi şi un ajutor, de comunicare, dar de aici şi până a depinde de el e mult peste puterea mea de înţelegere. Probabil că am şi eu ceva probleme la mansardă, dar pentru asta sunt preocupat să simt şi vieţuiesc în lumea reală. On-line-ul este doar o proiecţie a realităţii şi nu invers!:)

    RăspundețiȘtergere
  10. @Marcu
    multi, foarte multi maestre ..... si cu multe pasarele ;)

    RăspundețiȘtergere
  11. @Alina Cristea
    eu ii las, cum sa nu-i las, ma si gandesc ce sa le vand si eu virtual ;), nu-mi strica si mie un business din asta in care se vand iluzii :))))).

    RăspundețiȘtergere
  12. @Lisandru
    aici iti dau dreptate, depindem de net si de telefonia mobila cum depindem de curentul electric, dar pana la a traii aproape total intr-o lume virtuala mai e ceva nu?
    Tu ai cumpara seminte pentru legume care le vei planta intr-o gradina virtuala, iar dupa ce obtii niste zarzavaturi frumoase poate se gaseste cineva sa-ti vanda ceva borcane pentru muraturi virtuale :)))).

    RăspundețiȘtergere
  13. @Ronnie
    am citit, interesanta piata de consum ;), acum ma bate gandul sa nascocesc ceva virtual sa vand cu 1 dolar la 1 milion de internauti si uite asa devin milionar in dolari nu?

    RăspundețiȘtergere
  14. @Albinuta
    si eu depind de net dar pentru comunicare si informare, cred ca trebuie sa ne pastram capul pe umeri si sa cultivam gradina reala si nu pe cea virtuala ;).

    RăspundețiȘtergere
  15. @Filthy
    in primul rand bine ai venit si sper sa ne citim si comentam in continuare cu multa placere.
    TV-ul e si mai nociv :)))), ferice de tine cu doar 5 posturi, eu am cablu dar merge pe unul singur din nu stiu cate sunt, exclusiv VH1.

    RăspundețiȘtergere
  16. @Andreea Matei
    bun venit si tie si la fel sa ne citim si comentam cu placere pe viitor.
    Eu nu incerc sa lupt impotriva progresului, nu am sa fac asta niciodata ci am sa ma folosesc la maximum de el, dar e o diferenta in ceea ce vroiam eu sa subliniez: e una sa folosesti netul si alta sa traiesti cat mai mult virtual.

    RăspundețiȘtergere
  17. @Onu Ionescu
    sa te indragostesti nu e o nenorocire, e ceva sublim de care trebuie sa fi mandru ;).

    RăspundețiȘtergere
  18. @Marius Ola
    bun comentariul tau, il aprob si sustin 100%, trebuie tratate mediile ca atare si total distinct.

    RăspundețiȘtergere
  19. Recunosc ca mi-am facut o obisnuinta cu internetul, in special seara. Este ca o regula...dar totul are o limita. Una e sa-ti mai pierzi timpul pe net si alta e sa-ti petreci tot timpul...

    RăspundețiȘtergere
  20. sunt oarecum lipită de internet şi de ce găsesc prin el,însă nu chiar să nu pot să trăiesc fără...sau mai rău să ajung dependentă sau să stau zi-lumină...

    RăspundețiȘtergere
  21. Am si eu cont pe facebook de aproape 4 ani ,dar nici la ora actuala nu am inteles ce vrea acel site ...de socializare,asa ca daca e de ras si de mine se poate rade.Am inteles ca foarte multi oameni sus pusi,vedete etc ,au cont acolo .De cate ori ma loghez acolo ,imi apar acele invitatii la ferma ,nu am inteles si nici nu voi intelege pe cei ce joaca acele jocuri ,dar cum spuneai si tu fiecare cu pasarelele lui.
    In alta ordine de idei,sunt zilnic conectata la acesta lume a virtualului ,a internetului, dar pana la a-mi face ferma ....e mult prea mult.
    Eu cred ca noi care mai avem cate un blog....un cont normal de socializare poate ca ne facem timp sa scriem cate ceva ,dar cei cu fermele virtuale chiar nu au ce face in viata reala ....parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
  22. PS: http://www.trilulilu.ro/leomiro/b51130dab8d270

    RăspundețiȘtergere
  23. Uite, răspund fără să citesc celelalte comentarii, ca să nu mă contaminez de "virtualii tăi"! :)
    Deci, virtualul, cu ale lui, realul cu ale lui. Sunt zone unde se întrepătrund, dar nu fac o reuniune adevărată, matematic vorbind.
    Emoţional... virtualul e locul unde ne putem împlini sufleteşte, dar cu condiţia să nu preia controlul asupra realului. Omenirea nu ar fi avasat fără visătorii ei, dar a evada definitiv în spaţiul acesta mi se pare destul de periculos.

    RăspundețiȘtergere
  24. >>Salut!<<
    Te-ar interesa un schimb de linkuri/link exchange/banner exchange ??
    Intră aici şi lasă un comentariu:
    http://thepaulyk.toateblogurile.ro/link-banner-exchange/

    RăspundețiȘtergere
  25. @Mika
    super tare interviul acela telefonic trimis de tine, e clar ca unii par pierduti pentru totdeuna ;).

    RăspundețiȘtergere
  26. @Lillee
    cum am mai spus, trebuie sa existe limite si cerebralitate ;).

    RăspundețiȘtergere
  27. @Catalina
    toti aproape suntem "dependenti" de informatiile care le gasim pe net, dar sa traim doar virtual e prea mult si daunator.

    RăspundețiȘtergere
  28. @Melami (silavaracald)
    toti suntem putin "virusati" si fiecare cu pasarelele noastre, tot la fel e bine sa visezi dar totusi e necesar sa traim in realitate ;).

    RăspundețiȘtergere
  29. @Paulik
    studiem si te anunt, mercic de propunere si te mai astept.

    RăspundețiȘtergere
  30. Initial internetul a fost gandita ca o chestie buna si de usurare a comunicarii. Sau, poate chiar a fost creat ca o realitate neutra. Apoi, la fel cum se intampla si cu banii, sunt oameni care denatureaza sensul initial al acestei inventii si o folosesc in mod cu totul neconstructiv.

    RăspundețiȘtergere
  31. @Gabriela
    mercic pentru vizita si s`auzim de bine.

    RăspundețiȘtergere
  32. @Dan Patrascu
    mintea omului e diabolica ;).

    RăspundețiȘtergere
  33. E tare publicatia ....ce am mai ras....cica '' toti suntem un pic dusi cu capul '' :)))
    sau mai spun eu una : fiecare avem cate o pasarica dar unii au un stol !...:))))
    salutari all !

    RăspundețiȘtergere