marți, 2 februarie 2010

La ski in tara tuturor posibilitatiilor .......

normal, aceasta fiind frumoasa si inegalabila Romanie ... cu muntii ei superbi, cu peisaje incantatoare, cu ..... mii de frumuseti inegalabile (cele naturale normal) ... dar, pentru ca ar fi mult prea frumos sa nu existe acest dar, omul care ar trebuii sa sfinteasca locul lipseste cu desavarsire. Am lipsit putin din blogosfera, aceasta din diverse motive, mai mult sau mai putin personale, iar in acest rastimp am dat o fuga la ski pe plaiurile mioritice sa inauguram sezonul care pe sosele se vede promitator. Dupa zicala mult prea mult demonstrata care spune ca "ceea ce vezi nu e intotdeauna ceea ce pare a fi", pe partie zapada nu e asa mare iar povestile sunt multe si aproape tot timpul mincinoase.
La ski in Romania e de fapt o adevarata aventura, dar nu una placuta, trebuie sa te inarmezi cu mult curaj, sa lasi pretentiile si nervii acasa, in frigider, iar sperantele sa le ucizi rand pe rand pana ajungi la partie. O sa spuneti ca sunt pretentios, zgarcit si fitos. Nu e chiar asa, doar putin adevarat, iar pretentiile mele cred eu sunt motivate. Nu va povestesc nimic de cei care vin la privit pe partie si se posteaza in mijlocul ei sa-i vada lumea si sa-si faca poze pentru HI5 sau alte d`astea ... nici de cei "indrazneti" care vin la ski in blue jeans, considerand caciula singurul echipament necesar .... nici nu va mai spun de papitele cu toace cui la cizmele de club si geaca din care lipseste o parte de material (e criza, nu?) pentru a putea tine de cald (de fapt pentru ce o fi fost proiectata?) .... si multe altele.
De ce e totusi nasol la ski in Romania? ... sa va spun:
- preferabil este un transport pe cablu unde te poti odihni pentru urmatoarea coborare, deci vrei telescaun sau gondola ... hmmm, unde beneficiezi de asemenea confort trebuie sa-ti petreci ore intregi la rand si platesti enorm pentru o urcare, plus riscul de a ramane vreo 2 ore intr-un telescaun pentru ca se strica (vezi exemplul de la Predeal, de acum cateva zile)... in aceste conditii am ales sa frecventez locatii cu teleski, aici obosesti mai mult la urcare decat la coborare, iar nesimtirea celor care intretin aceste instalatii si ignoranta depaseste toate limitele .... asta e :)))),
- ratrak-ul este doar de decor, de fapt consuma motorina sau benzina daca il foloseste sa prepare partia, ce fraier sunt si eu, acum am inteles ....
- de ce sa curete partia de bolovani si pomisori, mai bine asteptam sa ninga pana acopera toate capcanele, sau or fi ecologisti si nu doresc sa strice cumva ecosostemul?
- la echipament e mai complicat, daca ai nu e bine pentru ca te intorci cu niste zgarieturi pe ski de te doare sufletul, daca preferi sa inchiriezi, nasol, primesti unele care au fost ascutite doar cand le-a cumparat cineva acum multi ani si te chinui pe gheata care se formeaza in zonele intens folosite .... deci, orice alegi e gresit ....
- de participantii la repriza de ski ce sa va mai spun .... aproape 80% s-au nascut Alberto Tomba, au un stil propriu, haotic, iti taie calea de parca si-au cumparat partie si nu-i intereseaza de cei care mai incearca sa practice si ei acest sport. Deci risti sa te ia pe sus cu fulgi cu tot, ... nu au casca pentru ca nu le trebuie doar sunt Batman .... si multe, foarte multe "fenomene" care vor dar nu-i ajuta nimeni sa poata mai mult.
Hai totusi sa va spun despre o locatie interesanta de ski, cu potential, unde am fost in weekend. Madaras este in muntii Harghita, o parte din ceea ce am scris anterior e valabil si aici dar sunt sperante de remediere. Au 4 partii: una albastra, doua rosii si una neagra. Teleski (4 bucati, 2 mici si 2 mari) destul de bun dar nesimtire la intretinere, de fapt la cei 40 de lei abonamentul pe zi nu poti sa ai pretentii spun unii, dar eu as prefera sa platesc putin mai mult si sa angajeze pe unul sa puna cu lopata zapada in ogasele ce se formeaza la urcare. Culmea, pe la ora 12 unul sa stricat si o ora pauza fortata daca nu doreai sa urci in clapari pana la cabana.... cel mai bun lucru, nu e foarte multa lume pentru ca drumul de acces necesita lanturi pentru zapada, ultimii 10 km sunt de drum forestier unde zapada e nivelata nu si inlaturata ;). Am facut si ceva poze cu telefonul :))))), calitate nu dar se vede ceva:
Pe fundal este platoul cu cabanele, se pot face mai multe partii in apropiere si o frumoasa statiune de ski pe viitor:
Eu, putin obosit, dupa multa distractie si o ora dormita in noaptea anterioara ;).
Partia neagra unde i-am facut cunostinta genunchiului meu cu un bolovan ;).
Am continuat la ski iar dupa ce sa racit, seara, am simtit adevaratele "pagube", sper doar doua saptamani de pauza ;).
Am sa incep saptamana viitoare sa postez locatii de ski din Austria, nu va mai cheltuiti banii degeaba in asa zisele statiuni de ski din Romania.

54 de comentarii:

  1. deci...astea-s pozele promise încă de anul trecut ? :))

    RăspundețiȘtergere
  2. @Cati
    rebreduita din copilul rebel Catalina ;). Acestea sunt poze de la ski-ul de acum 2 zile, cele promise anul trecut cu locatiile de ski din Romania m-am suparat si nu le mai postez pentru ca nu mai fac reclama locatiilor care nu merita vizitate. Am sa fac posturi speciale pentru locatiile de ski din Austria, unde am skiat eu, pentru ca astfel nu o sa imi spuna nimeni ca le-am recomandat ceva si nu a fost OK.
    Vin acum pe la tine sa vad ce ne-ai mai pregatit in afara de numele cel nou ;).

    RăspundețiȘtergere
  3. mă disperă când îi aud pe toți că se duc la munte la sinaia. Sau pe valea prahovei!

    hai măi, chiar nu vrei să poluați și altă zonă? Nu v-ați săturat de traficul de acolo?

    RăspundețiȘtergere
  4. scuze, mi-am ieșit din pepeni. Iar a avut trenul spre bucurești întârziere, iar a făcut maxi-taxi 20 minue până la gară(2 km jumate!!!)
    pfff...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cu ski-ul nu le prea am, dar am fost asta-primvara la Attersee, în Austria. Era aproape un sătuc, dar totul era pus la punct la cel mai mic amănunt. Pârtia de ski a hotelului întrece cam tot ce ai povestit tu aici despre ale noastre... Uite, de-aia ne-ar fi trebuit un prim-ministru neamţ, nu pitic!

    RăspundețiȘtergere
  6. Chiar am sa fac trimitere cuiva la blogul tau si asta pentru ca anul trecut avusesem ceva discutii cu mnealui despre cum se urca pe munte ,vara ...iarna (faceam apropouri pentru o d-soara incaltata in niste cizme cum spui tu cu toc cui in farf de munte.
    Ma bucur ca ai ajuns in sfarsit pe munte,asa cum ti-ai dorit...pacat insa ca "la noi ca la nimeni" ....
    Multe s-ar putea face ,insa....e mult mai usor sa ne dam in petec,sa avem figuri in loc sa pastram ceea ce avem ,sau mai mult ,cei care au unele responsabilitati sa le indeplineasca cu brio.

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu ştiu cum o fi pe ski-uri, dar cu siguranţă zilele petrecute la munte sunt o încântare pentru suflet.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ai ajuns la concluzia corectă: eşti în România! Bine ai venit!

    RăspundețiȘtergere
  9. DEci te invidiez. Tu macar ai apucat sa schiezi, eu nu am reusit intr-o luna de zile cat am stat acasa sa gasesc o partie cu zapada.

    RăspundețiȘtergere
  10. Nu ma pricep foarte bine la acest subiect, dar te admir ca stii ce vrei si stii si cum, cand vine vorba de ski. Stiu doar ca langa mine, pe muntele Surianu, s-a deschis o partie de ski. Poate descoperi ceva interesant...

    RăspundețiȘtergere
  11. Stiu despre ce vorbesti. Cu toate ca nu schiez am auzit multa lume planagandu-se. Asta e, nu avem ce face. Strangi din dinti, inghiti in sec si gata, nu?

    RăspundețiȘtergere
  12. Bre, nasol... sincer sper sa nu ai probleme de la cazatura... multi prieteni mi-au zis de probleme similare...

    Am zis-o si o mai zic:
    Vorba "las-o buei ca merge-ashea" s-a inventat in Romania. Mai ales in turism e 150% aplicabila. Trebuie sa mulgi intr-un sezon din client cat sa traiest in domnie 1 an... deaia ii problema...

    Numa' bine!

    RăspundețiȘtergere
  13. Parca mi-am citit propriile ganduri, pe bune. Acum cateva zile am fost la Borsa si ma doare sufletul de urmele cu care m-am ales pe schiuri. Pietre, pamant, iarba, bolovani + 8 lei urcarea. O mizerie si-o bataie de joc in toata regula. Permite-mi sa-ti fac o recomandare. De fapt, tuturor celor care ajung s-o citeasca. La 100 de km de granita cu Ucraina (vama din Sighet) s-a deschis acum vreo trei ani o statiune de ski pe nume Bukovel. 50 km de partie, 14 telescaune, partii albastre, rosii si negre, netede ca-n palma, parcari pe trei nivele, un adevarat vis pentru orice schior. In viitor lungimea totala a partiilor va ajunge pana la peste 250 km. Pret? 20 de euro abonamentul pentru o zi intreaga. Parerea mea? Un adevarat chilipir in comparatie cu pseudo-statiunile de la noi din tara. Acolo da, ajungi sa te simti ca un schior adevarat, fara sa trebuiasca din doua in doua secunde sa ocolesti vreo piatra, pata de pamant sau vreun idiot cu doua leturi in picioare. Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  14. Frumoase pozele,este adevarat tot ce ai spus despre partii...totusi,eu locuiesc la munte si iubesc muntele....chiar duminica am fost si noi la sanius (sunt niste poze pe blogul meu personal,daca sti care e) si ne-am distrat,am facut un foc,am facut o prajeala si un vin...e frumos la munte ! ''fetite'' pe tocuri cui sunt peste tot,preturi mari la fel,noi incercam sa le ignoram.Astept pozele din Austria,sa vedem niste partii adevarate.

    RăspundețiȘtergere
  15. mai bine te dai cu skiurile in congelator :))

    RăspundețiȘtergere
  16. BlogWidget - ALEGE CEVA COOL PENTRU BLOGUL TAU !
    Am implinit un an de activitate. Te asteptam la noi pentru a-ti oferi un widget, banner, plugin-wp, sau doar o idee pentru a adauga un plus de look si functionalitate blogului tau.
    Sau un posibil parteneriat reciproc avantajos, Sustine BlogWidget, detalii si bannere la alegere la pagina de contact.

    RăspundețiȘtergere
  17. Poi asta se intampla in Romania cu toate nu numai cu turismul........la noi bani sa dai dar conditi nimik.....
    Asa merge treaba oriunde in tara mai ales cu turismul..
    vine neamtul sau cine o fi ...turisti din europa si dimineatza se trezeste ca la jefuit si ia furat si masina....
    salutari all !

    RăspundețiȘtergere
  18. ooo,foarte tari pozele.Anul asta trebuia sa merg si eu la ski,din pacate munca m-a oprit din drum!

    RăspundețiȘtergere
  19. apropo,te intereseaza un link exchange?

    RăspundețiȘtergere
  20. Ca tot ziceai de instalatiile pe cablu. Pe Valea Dorului [Sinaia 2000] au oamenii cel mai nesimtit telescaun din toata Europa. Iti ingheata toate chestiile cand stai pe lemnul ala infect. E mult mai ok pe zapada decat pe ala.

    RăspundețiȘtergere
  21. Vad ca genunchiului tau i-a venit mintea la cap si se orienteaza spre locatii cu adevarat prielnice...

    RăspundețiȘtergere
  22. mamica_de_sebastian8 februarie 2010, 14:07

    Da Romania e o tara frumoasa din toate punctele de vedere pacat ca e locuita:)

    RăspundețiȘtergere
  23. Iti propun ceva: Bukovel, Ucraina.

    RăspundețiȘtergere
  24. Cu scuzele de rigoare, incerc sa ma reabilitez, trecandu-te abia de azi, in blogroll-ul meu! O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  25. Ai cam tras chiulul si tu in ultimul timp ....asa ca m-am gandit si te-am nominalizat la o leapsa " durerile copilariei " .
    Seara faina sa ai !

    RăspundețiȘtergere
  26. Foarte frumos. Doar ca eu nu sunt om al iernii. Iarna nici nu imi vine sa ies din casa, daramite sa ma duc in vacanta.

    Off-Topic: Ai o leapsa de la mine.

    RăspundețiȘtergere
  27. Adrian, câteva lămuriri: sunt locuri destule la cabană? Accesul e uşor? Se poate ajunge şi cu maşina? Costuri de cazare? Mâncare bună?
    Să auzim de bine!

    RăspundețiȘtergere
  28. As merge si eu la ski, dar cred ca m-as intoarce plin de vanatai la cat de talentat sunt. :)

    RăspundețiȘtergere
  29. Intra te rog pe la mine la cafenea:
    http://antiquescoffee.wordpress.com/2010/02/18/atentie-va-rog/

    RăspundețiȘtergere
  30. Teleski, pe Muntele Mic (lânga Caransebeș). Am parcurs și eu această aventură - la ski în România. A fost minunat. Pentru plămâni. Și pentru inimă. Evident, n-am ieșit niciodată la ski în altă țară. Dar nu e timpul pierdut. Peisajele sunt superbe.

    RăspundețiȘtergere
  31. Lasa ca pune Udrea lucrurile la punct..8-| vrem cresteri colosale pe segementul de turism dar raportul calitate-pret e jalnic.
    Nu exista respect pentru client, pentru ca nu tine de cultura noastra, noi ne uitam urat, si eventual ne facem ca nu auzim..E jenant sa fie mai rentabil, nu neaparat finanaciar( desi pana si asta poate fi un aspect) sa fie de preferat schiul in Austria decat cel din Ro.

    RăspundețiȘtergere
  32. Măi, n-ai mai terminat cu schiatul?!
    Mai postează şi tu ceva, să ne convingem că nu ţi-ai rupt cevaşilea pe pârtie! :)

    RăspundețiȘtergere
  33. Staţiunile de ski din Rromânia sux!

    RăspundețiȘtergere
  34. Primavara cu soare ....si zapada pentru tine :D ...
    Speram ca esti bine,ca nu mai dai nici un semn de viata !

    RăspundețiȘtergere
  35. Good shots!! Great blog!!

    http://balapertotarreu.blogspot.com

    Frank

    RăspundețiȘtergere
  36. BINE AI REVENITTTTTTTTTTTTTTT !!!!

    RăspundețiȘtergere
  37. Cineva spunea mai sus ca Udrea pune lucrurile la punct...eu nu prea cred..si nu ca nu vrea sa le puna dar politica in romania este atata de corupta ca nimeni nu poate face nimik..........
    salutari all !

    RăspundețiȘtergere
  38. Ascunde-n sufletul gingaş un univers plin de comori,
    Din ochii mari poţi să culegi priviri prinse-n buchet de flori,
    Cu multă linişte şi calm pe buze grafiaz-un zâmbet,
    Iar glasul său armonizează blând vibraţiile unui cântec.
    La tâmplele fierbinţi ea poartă doar amintiri din flori de gânduri,
    Cu mâna fragedă le-aşează într-un album cu foi prinse în riduri,
    La gâtul diafan cristalele de rouă stau prinse-n colier,
    Pe umerii rotunzi timpul aşterne poveste de iubire şi mister.
    Îmbracă astăzi rochie din verde crud de iarbă,
    Privire de bărbat puţin iscoditoare trece şi se întreabă,
    Cine-i această lume discretă , virtute-ncântătoare?
    Este FEMEIA,MAMA, IUBITA ce azi e-n sărbătoare.
    Gânduri sublime îţi trimit pictate-n fluturi diafani,
    Să fii iubită, să-nfloreşti şi un suav, LA MULŢI ANI!

    Tuturor femeilor dragi din viaţa ta!

    RăspundețiȘtergere
  39. Ce faci domle, ai rămas blocat în munți?

    RăspundețiȘtergere
  40. SCHIORUL DE ROMANIA15 martie 2010, 23:30

    VAI... ASA SCRII, DE PARCA AI FI UN MARE SCHIOR..HAI, MAI, LASA FITZELE, CA PARI GENUL CARE SCHIAZA NUMA DE VREO 4-5 ANISORI DA' DEJA FACE PE ISTETU' SI NU-I MAI AJUNGE ROMANIA. LASA-NE... LASA-NE....

    RăspundețiȘtergere
  41. Salut si scuza-ma ca am intrat aici sa postez dar nu stiu cum sa iau legatura cu tine.

    UITE POATE ESTI INTERESAT
    Faci link exchenge cu :

    (*) http://www.axyy-filme.com
    (*) http://www.axyy-mp3.ro
    (*) http://cautaid.com
    (*) http://www.onlinemoca.com


    CONTACT ID MESS happy_dar

    RăspundețiȘtergere
  42. Am dat clic pe comentul lui Mika.
    Probabil mi-ai trimis ceva, că am mai fost pe aici, dar dragoste cu de-a sila se numeşte altfel!
    Pentru plăcerea schiatului, nu merg în locuri aglomerateşi cu multe facilităţi. Prefer să-mi car la deal singur echipamentul, pentru doar 3-4 coborîri pe zi. ai ....dincolo, un album întreg de ...giumbuşlucuri pe zăpadă.

    RăspundețiȘtergere
  43. Nu stie Adrian ce inseamna "dincolo" si oricum nu are profil pe netlog,asa ca nu poate accesa albumele tale !

    RăspundețiȘtergere
  44. Poate va vedea ceva cînd mă scot din .......lene !

    RăspundețiȘtergere
  45. Mai aveti de descoperit din meleagurile noastre, d-le Adrian Barbat, si cand veti realiza acest lucru, veti fi uimit! Nu vorbesc din patriotism :-), ci din multa documentare inainte de aventurare. Da, depui ceva efort (psihic, in primul rand :-) ) in a descoperi "un munte" sau "o mare faina" cu servicii de calitate privind tot ce te inconjoara, dar merita! Din pacate, se face mare "tam-tam" pe statiuni ca Mamaia/Costinesti-privind marea si Valea Prahovei&co-privind muntele.
    Surpriza, nu-s astea limitele a ceea ce avem!

    Cu gratitudine, Luisa C

    RăspundețiȘtergere
  46. Salut!

    As vrea sa iti propun un schimb de link-uri cu zambarici.eu. Daca vrei atunci baga in lista ta link-ul http://www.zambarici.eu cu titlul Zambarici - Pentru tine si trimite-mi un mesaj sa bag si eu lik-ul tau.
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere