vineri, 7 ianuarie 2011

Sine amicitia vitam esse nullam (Cicero) – Fara prietenie nu exista viata !

Nu am mai avut rabdare pana in 13 ianurie cand se implinesc 2 ani de cand am dat "copy" si apoi "paste" primei postari pe acest blog. Aproape la fel am sa fac si azi, deoarece am primit acum ceva vreme un mail care m-a facut sa revin printre prietenii mei dragi gasiti aici. Sunt sigur ca multi dintre voi o sa va amintiti ca ati citit pe undeva acesta povestioara, e putin cam lunga dar merita citita :

"Un profesor de filosofie statea in fata clasei avand pe catedra cateva lucruri. Cand ora a inceput, fara sa spuna un cuvant, a luat un borcan mare gol, pe care l-a umplut cu mingi de tenis.I-a intrebat pe studenti daca borcanul este plin si acestia au convenit ca era ... Profesorul a luat atunci o cutie cu pietricele pe care le-a turnat in borcan, scuturandu-l usor. Pietricelele au umplut golurile dintre mingile de tenis. I-a intrebat din nou pe studenti daca borcanul era plin iar acestia au fost de acord ca era. Profesorul a luat dupa aceea o cutie cu nisip pe care l-a turnat în borcan. Firesc nisipul a umplut de tot borcanul. I-a intrebat din nou pe studenti cum statea treaba iar acestia au raspuns in cor “pliiin”! Profesorul a scos de sub catedra doua cesti cu cafea pe care le-a turnat in borcan umplandu-l de aceasta data definitiv. Studentii au ras. Dupa ce hohotele s-au domolit, profesorul spus: “Acum as dori sa intelegeti ca acest borcan reprezinta viata voastra. Mingiile de tenis reprezinta lucrurile importante pentru voi: familie, copii, sanatate, prieteni si pasiunile voastre. Daca totul ar fi pierdut in afara de acestea, viata voastra ar fi tot plina. Pietricelele sunt celelalte lucruri care conteaza pentru voi: serviciul, casa, masina, iar nisipul e restul lucrurilor marunte. Daca veti incepe cu nisipul, nu veti mai avea unde sa puneti mingile de tenis si pietricelele. La fel si in viata, daca iti irosesti tot timpul si energia pentru lucrurile mici, nu vei avea niciodata timp pentru lucrurile importante pentru tine. Acorda atentie lucurilor importante pentru fericirea ta. Joaca-te cu copiii, iesi cu sotia in oras la cina, joaca tenis, vei avea suficient timp alta data sa faci curat sau sa repari cine stie ce dispozitiv. Ai, in primul rând grija de mingiile de tenis, ele conteaza cu adevarat. Stabileste-ti prioritatile, restul e doar nisip.”Unul dintre studenti a ridicat mana interesandu-se ce reprezentau cele doua cani de cafea. Profesorul a zâmbit: “Ma bucur ca intrebi asta, ele vor doar sa arate ca, oricât de plina ar parea viata ta, e loc întotdeauna pentru doua cani de cafea, împreuna cu un prieten”

Asa ca va invit pe toti cei care treceti in graba pe aici sa bem o cafea la Lili`s Antiques Coffee-House, ascultand muzica buna pusa de Teo, citind minunatiile de povesti scrise de Vania, admirand fotografiile lui Alex Mazilu, citind planurile Iuliei, informatiile mai altfel de la Laurentiu Elena, contempland fotografiile lui Dunga, facem putina politica cu Dan Brad, avem si poeme cu parfum de noapte de la Bianca Dan, ne putem lua ceva foarte frumos realizat handmade de la Ronnie, iar Nea Costache ne invata graiul oltenesc, Melami ne asigura ca va fi si la vara cald, cu tot ce se intampla in Drumul Taberei ne tine la curent Vio, prietenul Ciulea din Cluj promoveaza in continuare Talente in Noapte, daca ati terminat visele va vinde cineva dar la gramaj, daca aveti multe ganduri ignoratiile si cititi versuri pe blogul Catalina Besliu, cand vreti sa aflati ce e cu dragostea nu ezitati si cititi versurile mestesugite a lui Cristian si Geanina Lisandru, aflati ca Iulia nu bea acidulat cand scrie versuri, pentru alegerea unei locatii pentru vacanta de vis luati aminte de la Razvan Pascu, impulsionati-o si voi pe Danette sa ne dea mai multe vesti, sau cotribuiti la PA-urile lui Calin Hera, primim o recomandare pertinenta de la Terra Ioana sa luam un instrument absolut necesar pentru a scrie corect, nu intrerupeti din visare copilul rebel Catalina, cu noi e omniprezentul Achilianu, iar daca ati pierdut busola bateti la usa Dispecerului Blogosferei, cand ajungeti pe la Madi grija mare sa nu luati in greutate pentru ca are o voglia di cucinare pana va povesteste despre filme si actori, la Corina gasiti (nu) doar cuvinte, pentru o conversatie mai mult decat interesanta bem o cafea si cu Sebra, iar daca sunteti singur si asteptati sa treaca timpul completati un rebusache de la Chat Noir, daca sa oprit muzica trecem pe la Flavius Obeada, oare Michaela nu a simtit mirosul cafelei sa revina din vacanta, in sfarsit am gasit-o si pe Gabitzu pentru ca isi schimbase adresa, cand sunteti inconjurati de oglizi fiti siguri ca sunteti in salonul Ilanei, daca doriti sa stocati cateva din cugetariile proprii va sta la dispozitie Lili, daca doriti sa visati deci sa existati vizitati-o pe Diana, primiti trei puncte de la Corina Catalina, cu ceva mai picant ne serveste Piperusha, pentru incantarea ochiului si arta pura ne ofera superbe picturi Stefania Nistoreanu, iar cu Marius Ola calatorim in versuri pe varfurile muntiilor, multe lucruri interesante gasim la Madi Busoi, miresme imbietoare vin de la Andreecosmetic, pentru o lectura de calitate suntem invitatii Gabrielei Savitsky, Ana Usca ne face cunostinta cu Natasa, pentru un zambet il invitam si pe Simion Cristian, la o poveste o invitam si pe Filthy, iar cu Casandra mergem in drumetii, nu uitati sa va treceti numele in jurnalul de bord a lui Alexandru Marin, ore de scris corect ne tine profesorul Liviu Chifane, pentru tot ceea ce nici nu va ganditi sa aflati vreodata ne informeaza George Valah, pentru cati mai multi prieteni despre iubire ne scrie Mihaela - Mimosa si nu in ultimul rand cititi ce ne striga in pustie un prieten drag Dan Patrascu.
De am omis pe cineva sa-mi fie cu iertaciune marea gresala si rogu`va sa nu ma trageti tare de urechi sa nu se lungeasca, nu de alta dar nu mai intra sub casca de ski.

36 de comentarii:

  1. Interesanta lectie le-a dat domnul profesor! :) Ar fi indicat sa nu o uitam. Prea des ne ingropam in nisip, prea des alergam sa adunam pietricele.. Uitam cat de fericiti suntem cand jucam tenis sau cand stam la o cafea cu un prieten, da. (In cazul meu, suc. Nu merge cafeaua :D )
    Ce bine ca circula si astfel de povestioare pe mail. Caci pe messenger e la moda sa iti moara pisica daca nu trimiti mai departe la inca 200 de oameni :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Cunosc lectia data de profesor :) - e una din devizele mele aplicate vietii.

    Stiai ca avem gusturi comune?! - multi dintre cei amintiti mai sus ii citesc si eu.

    PS: In momentul in care am citit articolul eram chiar cu cana de cafea in fata! Coincidenta?!

    RăspundețiȘtergere
  3. Gânduri bune, Adrian... Da, în absenţa prieteniei este greu să vorbeşti despre viaţă... O zi bună să ai!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mi-a placut de domnul filozof,iar mica ta povestiaora a fost frisca tortului.Super!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ati fi interesat de un schimb de link cu site-ul nostru? Astept un raspuns pe adresa de email lasata in semnatura. Va multumesc anticipat.

    RăspundețiȘtergere
  6. minunat!
    imi amintesc de un citat de albert einstein, care ziceaasa: 'daca A reprezinta succesul in viata, atunci A este egal cu X plus Y plus Z. munca rprezinta X, Y- inseamna joaca, iar Z- sa sti sa iti ti gura.'
    o zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani blogului tau, chiar daca nu este inca 13 ianuarie si bine te-am regasit!

    RăspundețiȘtergere
  8. Au trecut deja doi ani? Multi inainte, dragule! :)

    RăspundețiȘtergere
  9. @Colorbliss - Iulia
    de aceea eu nu folosesc messenger, nu de alta dar nici macar nu am pisica, iti dai seama ce alta grozavie se poate intampla cand mi-e lene sa si citesc unele aberatii?

    RăspundețiȘtergere
  10. @Law
    coincidenta sau nu, ce mai conteaza, importanta e cafeaua, la orice ora din zi sau din noapte cu un prieten.
    La gusturile comune nu ma mira deloc, mi-am dat seama din ce citesc pe la tine pe blog ;).
    La buna citire.

    RăspundețiȘtergere
  11. @Cristian Lisandru
    multumesc mult pentru gandurile bune, iar in ce privete viata fara prieteni ....... nici nu vreau sa incerc sa-mi imaginez ;).

    RăspundețiȘtergere
  12. @Cati
    eeee, mersi mult, dar sa sti ca ale voastre comentarii sunt ciresele care inobileaza tortul.

    RăspundețiȘtergere
  13. @sistemelor de copiat ........
    greu de gasit semnatura pentru a raspunde prin e-mail, lipseste cu desavarsire, dar oricum pe acest blog nu se face "schimb" de link. Aici postam in blogroll pe cei care ii citim, iar cei care ne citesc daca poftesc si le face placere ne pun si ei linkul la indemana pentru click.

    RăspundețiȘtergere
  14. @Mima - prietenie
    am amutit ...... hmmm ........ dar eu nu stiu sigur daca vreau sa am "succesuri" asa ca raman cu mult Y si cateodata putin X.
    :)))))))))))))

    RăspundețiȘtergere
  15. @Corina Catalina
    multumim celor trei puncte de mai multe ori si la mai mare.
    Mersi mult si la buna citire.

    RăspundețiȘtergere
  16. @Teo Negura
    trecut`au anii maestre, trec si luniile si zilele, dar ceea ce e mai important sa nu treaca degeaba pe langa noi.
    Mersi pentru urari si tie numai de bine.

    RăspundețiȘtergere
  17. foarte frumos ai spus-o...

    RăspundețiȘtergere
  18. @Anomin
    multumesc mult, dar as preferea sa stiu si cine e la capatul celalalt al firului ;). Am un prieten bloger care "striga in putie" si nu doresc sa-i iau locul ;).
    Asa ca o semnatura nu strica :))))))))).

    RăspundețiȘtergere
  19. La multi ani "micutului" iar "taticului" sau, un an plin cu realizari si multe, multe postari tot atat de frumoase!

    RăspundețiȘtergere
  20. A durat un pic pana mi-a ajuns si mie mirosul de cafea :D .
    Frumoasa povestioara,am si eu o poveste cu un profesor...http://mickelasblog.wordpress.com/2010/11/24/stiinta-vs-d-zeu/
    Zi cu soare iti doresc.Ieri am vazut ghiocei ,sa fi venit primavara?

    RăspundețiȘtergere
  21. Dau si eu un semn de viata ..... :D
    Faina povestioara cu talc .... e una dintre primele citite in momentul cand am "deschis" ochii pe internet.

    RăspundețiȘtergere
  22. La multi ani blogului tau! >:D<
    Povestioara despre lucrurile importante in viata, relatata de profesorul de filosofie, o am printata si pusa bine la dosarel de ceva vreme buna. Pe principiul "ce e bun e pus deoparte".
    Toate cele bune, Adrian!

    RăspundețiȘtergere
  23. @Nea Costache
    multumesc mult Nea Costache, aceleasi ganduri bune si pt matale.

    RăspundețiȘtergere
  24. @ Mika
    in sfarsit ai simtit mireasma de cafea ;), zile cu soare si fericire, iar primavara vine abia prin martie, eu sper sa merg la ski pe zapada in februarie.

    RăspundețiȘtergere
  25. @Danette
    dar tot nu vrei sa ne mai scri nimic pe blog? ;).
    E veche, dar buna ca si vinul :)))))))).

    RăspundețiȘtergere
  26. @Terra Ioana
    multumesc mult, eu nu printez dar salvez documente ;).

    RăspundețiȘtergere
  27. Ştiu de metafora cu borcanul, dar mai mult decât ea mi-a plăcut modul tău de a mulţumi celor cu care corespondezi. Să-ţi dea Dumnezeu sănătate şi prieteni mulţi!

    RăspundețiȘtergere
  28. @Vio
    multumesc, iar tie iti doresc aceleasi ganduri bune.

    RăspundețiȘtergere
  29. Foarte frumos.Povestea e foarte realista si ideea ta de a ne aduna pe toti in postare e misto. Sa stii ca si eu am incercat in ultimele luni sa dau atentie "pietricelelor si nisipului" si m-am chinuit sa inlatur mingile de tenis cat de mult am putut.Si rezultatul e nasol..m-am obisnuit fara "mingi" desi e greu sa traiesc fara prieteni:)

    RăspundețiȘtergere
  30. @Diana
    multumesc, e foarte realista asa cum spui tu si sper sa iei in seama lectia profesorului si sa redai mingilor locul bine-meritat si astfel rezultatul va fi unul bun.

    RăspundețiȘtergere
  31. Bine ai revenit Adi. Ai luat o pauza destul de lunga.
    La multi ani si multa sanatate.

    RăspundețiȘtergere